Greece
Zagori

On the road again

May 26 in Greece ⋅ ☁️ 24 °C

Gestern konnten wir unser Auto abholen, es läuft wieder... 😁 Die Werkstatt war super und der Kfz Meister Antonio ein wahrer Glücksgriff (spricht perfekt deutsch, Kfz-Lehre in Straubing😂).
    Heute sind wir nach Ionnina in die Stadt der Silberschmiede aufgebrochen und danach noch weiter in den Norden gefahren, zur Vikos-Schlucht. Mitten auf einer grünen Wiese haben wir einen schönen Stellplatz für die Nacht gefunden... 🏞

Vikosschlucht

May 27 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

Haben heute die Vikos-Schlucht von Monodendri nach Vikos durchwandert, laut Geo sogar die tiefste Schlucht der Welt (im Verhältnis zu seiner Breite😉). Insgesamt waren wir 7 Stunden unterwegs, allerdings mit zahlreichen kleineren und größeren Pausen, zum Faulenzen, Piseln, Picknicken, Kloster anschauen, Schwimmen (nur Robert, es hatte nur 7 Grad 😳), Frappé trinken 😊...
    Anschließend ging es gemütlich mit dem Taxi zurück zum Ausgangspunkt.

Van Preveza naar Aristi!

July 1, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 24 °C

Weer een heerlijk ontbijt gehad in het hotel. We vertrekken naar Aristi! De binnenlanden in. Eenmaal in de bergen krijgen we prachtige natuur te zien. Nog onderweg 2 x een schildpad gered!! Weer komen we in een fantastisch hotel. Wauw wat een uitzicht. Op de Vikos berg. Morgen rijden we er naar toe en kijken of we daar kunnen wandelen. Nu lekker op terrasje aan een lunch.Read more

Aristi en omgeving!

July 2, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vandaag zijn we het berglandschap gaan bekijken. Vanmorgen richting Papingo gereden. Onderweg gestopt en langs de rivier gelopen. Prachtig stuk om te wandelen, klimmen en klauteren. Daarna naar Papingo en Micro Papingo gereden. Hele leuke dorpen. Zeker de moeite waard. Aparte huizen. Nog naar een paar bronnen geweest waar mooie vlinders zaten en het water was heerlijk fris. Hebben niet gezwommen. Nadien zijn we naar Het uitzicht Oxia gereden waar we de kloof konden zien. Prachtig.
    Na dit spectaculaire uitzicht te hebben gezien zijn we gaan tanken en bleek onze band weer slap te zijn. Morgen laten maken. Onderweg weer twee keer een schildpad gered. Lekker gegeten in het dorp. Nu lekker slapen.

Vikos kloof!

July 3, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vanmorgen een beetje verslapen. Wilde op tijd opstaan om een gedeelte van de kloof te gaan lopen. Maar och wat maakt het uit. We hebben vakantie. Om 10.30 uur zijn we vanuit het dorpje Vikos begonnen met de wandeling. Het was al warm en een heel geklauter om beneden gekomen. Een stuk doorgelopen en toen naar de rivier. Even ons shirt even door het koude water om af te koelen en daarna weer een stuk langs de rivier oplopen. We raakte de weg kwijt en zijn op handen en voeten door de bossen omhoog geklommen en uiteindelijk het pad weer gevonden. Naar een monestario bij de rivier. Heerlijk koel. Weer terug gelopen naar Viskos. Wat was de terugweg zwaar. Heerlijke dag achter de rug.Read more

Eiland Lefkas!

June 30, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Vanmorgen zijn we naar het eiland Lefkas gereden. Reden onder een watertunnel door en over een zwevende brug op naar Lefkas. Daar gingen we naar het dorpje Katouna. Daar aangekomen was een grote teleurstelling. Niets te zien😁. Misschien toch het verkeerde dorpje? Spraken daar Nederlanders en die zeiden dat de watervallen van Nidri de moeite waard zijn. En dat klopt. Was een mooie wandeling en waterval. Onszelf daarna getrakteerd op een lekker softijsje. Terug in ons hotel nog even bij het zwembad genieten.Read more

Vikos, Griechenland

May 17 in Greece ⋅ ⛅ 19 °C

Abentüürlechii Strosse ide griechische Bärge☺️
    Es cha alles uf de Stross ha; Chüeh, Ross, Schildkröt, riesiiiigi Schlaglöcher odr halbi Felsbröcke...

Klara Strasser

Wowwwwww ❤️🙏❤️

5/21/21Reply

❤️❤️ [Claudia]

5/24/21Reply

Vikos Canyon

August 26, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Von Freunden haben wir den Tipp bekommen, unbedingt zur Vikos Schlucht zu fahren. Und was sollen wir sagen? Einfach genial!
    Die Aussicht war atemberaubend. Auf jeden Fall ein Muss, wenn man in dieser Region Griechenlands ist.Read more

Zagoria - Day 1

October 13, 2020 in Greece ⋅ ⛅ 13 °C

נסענו ממטאורה לאזור חבל זגוריה. עצרנו בדרך בכפר בשם Metsovo. תכננו לשתות קפה ולהסתובב קצת אבל הוא היה קפוא ונטוש אז ברחנו. המשכנו לכיוון הכפר Artisi, שנחשב לנקודת ציון טובה לטיולים באזור. חיפשנו לאכול משהו לא. צהריים ושוב - הכל מת. לא מסעדות ולא סופרמרקט אבל העיקר - רמזור באמצע שומקום!😅 המשכנו לכיוון הכפר Vikos, ראינו תצפית יפה על עמק הVikos ומשם המשכנו לטיול קצרצר על גדות נחל הVoidomatis. בערב אכלנו במסעדת המלון החביב, עשינו מסיבה בחדר וקינחנו בשיחות וידאו עם המשפחות :)Read more

Dimos Zagori, Zagori, Ζαγόρι, Zagóri, זגוריה, Zajori