Guadeloupe
Montauban

Here you’ll find travel reports about Montauban. Discover travel destinations in Guadeloupe of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Hotellet

April 5, 2018 in Guadeloupe ⋅ ⛅ 25 °C

Dejlig hotel, rent og pænt,fine strand, var i vandet masser af gange. Bare en slapper dag efter alle vores kontroverser. Peter på langs og se nyheder og jeg lå på stranden.Var ude og se os lidt rundt i området.Altså der skete absolut intet. Måske i morgen. Nu skal vi ud og finde en restaurant er ved at være sultne. Jeg fik en kokosnød som blev halshugget på stedet. Bare guf. Der er også mange pelikaner her i området omkring hotelletRead more

Slut på Guadeloupe

April 7, 2018 in Guadeloupe ⋅ ⛅ 24 °C

Den sidste dag brugte vi på at køre rundt og se noget af øen og området. Øen er nu rimelig stor, og vi nåede ikke ret meget.Der var en meget stor og lang bjergkæde inde på midten. Mange palmetræer og mangotræer. Der lå mange huse som var afsondret, hvor man tænkte, hvad lever de af. Der var da langt til vandet, så det kunne ikke være fiskeri, så der var da næsten kun hvis de et eller andet sted havde nogle marker med træer aller andet. Vi var også på bytur og der var en masse butikker med sommerkjoler og badetøj. Der var også en del butikker med stoffer og der var mange jeg gerne ville have med hjem, men det var jo ikke til at slæbe mere end vi allerede havde. Der var et torv hvor de handlede med krydderier i den grad. Før vi kom om hjørnet var lugten allerede meget stærk. Der var nu også nogle pudsige ting. Da vi sad på en bænk, kom en dame og stillede sig op ved hegnet og tissede i stående stilling og vi så efter, det VAR en dame, der var også en der gik med nederdelen helt nede om knæene. Hjemme på hotellet igen,godt svedne. Peter på langs og jeg ned til stranden. Lige meget hvor varmt vores vand vil blive hjemme er det her varmere og dejlig blød selvom det smager af salt. Det i hanerne er også så lækkert at du ikke behøver ret meget shampoo. Kl. 17 må vi komme ombord så vi tager den sidste bus ind kl.12.30 og finder et sted hvor vi kan få noget Kreolsk frokost inden vi må gå ombord. Derefter vil der være 3 dage hvor vi kommer til Sant.Lucia, så Georgstown og til sidst Barbados. De øer skal vi så på tur i, men vi ved ikke om vi kan komme på noget net, så vi kan skrive om det. Derefter er der 6 dage til havs hvor det ikke er muligt at fortælle noget.Read more

Montauban