Indonesia
Gunung Bratan

Taran Sari Resort & Spa

February 10, 2019 in Indonesia ⋅ 🌧 28 °C

På vejen mod det nye hotel gjorde vi ved en restaurant for lidt middagsmad. Restauranten lå super godt på toppen af en bjergside med en helt fantastisk udsigt over en dal fyldt med terrasser med rismarker 😊👌
    Dejligt sted at nye et lækkert måltid balinesisk mad, hvor vi blandt andet fik smagt to nye desserter, den ene var ris i chokolade budding med kokus mælk, den anden var kartofler i dej, der lige havde fået en tur i frituren og blev serveret med sirup - begge var vældig søde, men smagte overraskende godt 👍.
    Ved 17-tiden nåede vi frem til vores hotel - Rigtig lækkert sted, hvor vi havde fået en hel lille villa for os selv - med delt swimmingpool med villaen overfor - 2 værelser og et fabelagtigt stort badeværelse - og med restaurant, bar, spa og pools lige ned til stranden 😊🏖️ Super lækkert - her kan vi vist godt lige overleve et par dage 😊 - Vi sluttede dagen af med en lækker middag nede ved stranden.

Baby Turtles og afslapning

February 11, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 30 °C

Dejlig start på dagen med en lækker morgenmads buffet ved stranden 😊
    Ikke ret langt fra hotellet - cirka 3 minutters gang langs stranden - ligger et Turtle Hatchery Project. Et sted der sørger for at udklække æg fra den truede Green Turtle - opfostre dem til de er cirka 2 måneder gamle og så sætte dem ud i havet. Mod en donation på 100.000 rupiah eller knap 50 kroner kunne vi få lov at vælge en Baby skildpadde blandt dem der var klar og så slippe den fri nede ved stranden 👍😊
    Det var meget sjovt og de er mega søde de små skildpadde, plus at man støtter et godt formål.
    Senere fik vi massage på hotellets spa - jeg fik bare en times lækker massage, mens Pernille gik all-in med en 3 timers lang behandling af både fødder, ansigt og hår 👌.
    Efter min massage fandt jeg et sted i nærheden, hvor vi kunne få vasket noget tøj - godt og vel 4 kg havde vi fået samlet sammen - 60.000 rupiah skulle den rare vaske dame have for dem, det er lige til at leve med 😊
    Resten af dagen foregik afslappende på en solseng ved poolen 🌞 efterfulgt af en lækker aftensmad med fisk og skaldyr på grillen 😊

Mere ferie tak!

February 13, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 29 °C

De sidste 2 hele dage her på Taman Sari Resort & Spa er gået med ren ferie afslapning, hvor det vildeste vi har begivet os ud i, udover den daglige massage 😊, har været endnu et besøg hos Turtle Hatchery Project, hvor vi fik lov til at sætte endnu en lille skildpadde fri i den store verden. 😊
    Derudover besøgte vi BioReef restorement project, hvor man prøver at genopbygge korallerne i området ved hjælp af metal skeletter, hvor man fører elektricitet igennem - dette stimulere korallerne til at gro omkring 5 gange så hurtigt - Man kunne støtte projektet og samtidig få sat sit navn ned i metal, som korallerne så ville kunne gro på - plus at man så fik tilsendt et billede fra starten, samt et par opdateringer i løbet af året. Vi valgte at støtte projektet og fik sat Pernilles datters navn ned - Abigail 😊.
    Eller har vi bare brugt tiden på at dase ved poolen om dagen, og gå ud og spise rigtigt dejlig mad på nogle af de små lokale restauranter om aftenen, primært frisk fanget fisk - så lækkert 😊.

Pemuteran - planen, feiern und planschen

March 21, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ -8 °C

Nun sind wir schon den dritten Tag in Pemuteran. Wir haben herausgefunden, dass das kleine Dörfchen im Norden von Bali sehr beliebt ist unter Tauchern und viele von ihnen hierher pilgern um tauchen zu lernen. Wir allerdings bleiben beim Schnorcheln und haben gestern, bei einen gemütlichen Strandtag, dass Biorock erforscht. Dabei handelt es sich um ein künstliches Korallenreef, welches nur einige Meter vom Strand auf verschiedenen Metallkonstruktionen im Meer angelegt wurde. Durch leichte Stromschläge erwirkt man ein schnelleres Wachstum der Korallen - so sind am Strand auch immer wieder Stromkabel zu sehen, welche ins Meer führen. Sieht auf den ersten Blick erschreckend aus, ist aber eine echt gute Sache.
    Zur Feier des Tages gingen wir fürstlich Essen und haben auf Leandra‘s Geburtstag angestossen.

Heute war planen und forschen angesagt - wir haben uns in einem kleinen Cafe eingenistet und die nächsten paar Wochen in Java geplant. Es gibt auch da viel zu entdecken, wir sind gespannt 🧐
    Ach ja - im Pool, welchen wir exklusiv für uns beanspruchen können (wir sind die einzigen Gäste), trifft man uns auch immer wieder mal an - sei es zur Abkühlung, zum Planschen oder zum Dart und Baskettball spielen. Unsere Gastgeber, eine superfreundliche junge balinesische Familie, teilt mit uns nicht nur das Haus, sondern auch ihre 2 Hundedamen😍

Morgen gehts weiter mit der Fähre nach Java, genauer gesagt nach Banyuwangi - von da aus planen wir den Nachtaufstieg auf den Mount Ijen.

Kuda Laut Bungalow & Diving, Pemuteran

December 1, 2018 in Indonesia ⋅ 🌧 30 °C

Im Norden von Bali, genauer gesagt in Pemuteran, waren wir vom 30.11 - 02.12.18 und haben einfacht nur das Wetter und das Meer direkt um die Ecke genossen. Also wir haben nichts gemacht 😎
    Die Unterkunft hat einem deutschen Ehepaar gehört. Die wirklich super nett und hilfsbereit waren. Sie haben uns sogar kostenlos eine Schnorchelausrüstung geliehen. So konnten wir auf eigene Faust ein bisschen am Lavastrand von Pemuteran die schöne Koralenwelt erkunden🐠
    Jedoch machte nach dem genialen Tauchausflug das Schnorcheln nur noch halb so viel Spaß 😂
    Hier gibt es übrigens auch die größten Koralenaufzuchtstation der Welt 🐙
    Das Essen hier in den Warungs war wirklich genial und die süßen Hundebabys auf dem Weg dort hin, hätten wir am liebsten mitgenommen 🐶

17.4

April 17, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 30 °C

Es ist soo schön hier!! Einfach Traumhaft... 😍 Wir sind hier richtig am relaxen... Ferien von den Ferien😂
    Nicht neidisch sein😉 Heute waren wir am Strand relaxen.
    Wir gingen schnorcheln es ist unglaublich cool sie haben hier ein künstlich angelegtes Riff... Mega schön soo viele Fische und Korallen etc...🐡🐠🐟 Und ansonsten ein bisschen lesen (sogar Daniel hat ein Buch begonnen😊) Und lecker essen... Die Ruhe geniessen... ☀️☀️
    Unser Zimmer ist auch soo schön wenn du aufwachst hast du einen direkten Blick vom Himmelbett zur Brunnendusche "herrlich" ... Das einzige wir haben einen ungebetenen Gast im Zimmer einen Gecko🦎 wegen dem wir leider in der Nacht ab und zu verwachen... (die machen soo laute Geräusche müsst ihr mal googeln) Wir können unsere Reisen und Abenteuer ein bisschen Revue passieren lassen und alles mal sacken lassen. Wir haben so tolle Abenteuer erlebt bis jetzt!!! 😍...und wir können gar nicht sagen was das tollste war. Nichts desto trotz vermissen wir euch alle und ja wir haben manchmal auch ein bisschen "Heiweh"... Deshalb schicken wir euch allen liebe Grüsse. Wir geniessen es aber noch ein bisschen hier und denken an euch😘

Pool/Strand vom Hotel

April 15, 2019 in Indonesia ⋅ 🌧 29 °C

Noch ein paar Facts zu Bali die wir kennengelernt haben:
    Auf der Strasse... Verkehrsregeln sind praktisch inexistent... Es darf überall überholt werden... Geschwindigkeit ist egal... Wichtigste Regel nach vorne schauen und hupen wenn du jemanden überholst oder in die Kurve fährst oder jemand im Weg ist... Miteinander und nicht gegeneinander...
    😉😆🛵🚛🚚🚙🚘🚗🚖🚕🚔🚓🌪️😊
    Namen... (Fast alle heissen gleich) Jede/r 1.geborene Wayan 2.Putu 3.Gede 4. Luh
    ...und jeder weitere wiederholt sich der 5. heisst wie der 1te etc... 😉
    Die meisten glauben an den Hinduismus...
    Mehrmals täglich basteln sie Nester mit Opfergaben (essen) und Räucherstäbchen... Die liegen überall an jedem Eingang und an jeder Ecke. Man muss aufpassen das man nicht drauf tritt... 🤯😉

Gunung Bratan