Laos
Ban Phanôm

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 48

Luang Prabang

18. november 2019, Laos ⋅ ☀️ 29 °C

Mit einem Van ging es am nächsten Morgen weiter nach Luang Prabang. Die Fahrt dauerte ca. 12 Stunden und war sehr unangenehm. Zu dem Zeitpunkt wusste ich noch nicht, dass sie meine Lieblingsstadt von ganz Laos sein wird.

Wir haben dort den Wat Chom Si auf dem Phousi Hill besucht. Von dort aus kann man wunderschöne Sonnenuntergänge hinter der Stadt und dem Mekong sehen.
      Außerdem hat man von oben einen echt guten Blick auf die gesamte Stadt in alle Richtungen. Möchte man jedoch den Sonnenuntergang anschauen, dann ist es wichtig, rechtzeitig auf dem Berg zu sein, da man ansonsten vor lauter Leute die Sonne nichtmehr sieht. Wir hatten Glück und saßen in der ersten Reihe, sodass wir den perfekten Blick hatten.
      Wenn man von dem Berg herunter geht, dann sollte man das auf der Flussseite machen, da man dann direkt auf dem Nachtmarkt landet. Neben den vielen Essensständen die hauptsächlich Sandwiches, Crepés und Fruchtshakes verkaufen, gibt es auch sehr viele Stände die handgemachte Souvenirs anbieten. (Für mich der schönste Markt bisher in Asien) In einigen schönen Bars kann man dann noch etwas trinken oder wenige Meter weiter ein paar schöne Tempel besuchen.
      Außerdem gibt es in Luang Prabang den leckersten Mexikaner, sodass wir hier 2x essen gingen.

• Dag 19

Dag 19: Kuang Si Falls

12. februar 2016, Laos ⋅ ⛅ 14 °C

Vandaag staan de Kuang Si Falls op de planning. Er zijn meerdere watervallen rondom Luang Prabang, maar sommige zijn al wat opgedroogd en dan niet echt het bezoeken waard.

We hebben de vorige dag besloten om met onze bekenden van de slowboat (Charles, Knut, Nin, Tom en Lea) een tuk tuk te delen om de kosten te verdelen. De tuk tuk chauffeur wil ons heen en terug brengen voor een mooi prijsje.
      Uiteindelijk gaat er ook nog een Duits stelletje (Fabian en Jasmin) mee en zitten we met 9 personen in een tuk tuk. Het past net!

Na een ritje van 45 minuten komen we aan bij de watervallen die prachtig lichtblauw/turquiose van kleur zijn.
      Uiteraard nemen we een verfrissende duik in het toch wel erg koude water. Ook in dit watertje kun je gratis een dr. Fish spa behandeling krijgen, want de visjes knabbelen weer aan onze teentjes.

We lunchen met z'n allen in het zonnetje om daarna onze weg naar boven te vervolgen naar de grotere waterval.
      Onderweg wordt uitgelegd dat de blauwe kleur van het water door de 'limestones' en mineralen veroorzaakt wordt. Iedere keer komt er een nieuw laagje op de stenen waardoor de kleur ontstaat.

Wanneer we weer naar beneden gaan, zijn we blij dat we op tijd zijn gegaan want het is erg druk. Voornamelijk Chinezen die op de meest vreemde manieren vastgelegd willen worden op de gevoelige plaat. Na onze rit met de tuk-tuk arriveren we weer in de stad om even lekker te relaxen 's avonds.

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Ban Phanôm, Ban Phanom

Bli med hos oss: