Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 7

A room with a view

8 Mac 2023, Finland ⋅ ☀️ -14 °C

Vandaag is er geen wolkje aan de hemel. De ochtendzon die door het bos schijnt maakt het fabelachtig. We nemen opnieuw ruim de tijd en vertrekken om 11u. Vandaag wordt nog korter dan gisteren en onze volgende hut ligt al 10 à 15 km verderop. Onze pullka wordt ook duidelijk lichter en we raken het langlaufen stilaan gewoon.

Vandaag kronkelen we tussen twee bergketens door en passeren we door een smalle kloof. De bomen zijn er beschut door de wind en zijn bezaaid met dikke pakken sneeuw. De zon krijg je hier amper te zien en dat is er ook aan te merken. Het is er ferm koud!

Onderweg drinken we soep met stukjes rendier en uiteindelijk komen we aan bij Phyäjärvi. De hut is prachtig geleden aan de rand van een groot meer. Héloïse en ik gaan nog een ommetje doen over het meer, maar helaas staat de zon al vrij laag aan de hemel en wordt het snel koud. Terug in de hut proberen we wat op te warmen, maar vandaag lijkt dit een stuk moeilijker. De hut is groot en ditmaal zonder kachel. Gelukkig is er wel een groot haardvuur, maar de meeste warmte verdwijnt onmiddellijk in de schouw. Laura stoot wat water om en dat bevriest onmiddellijk op de grond. We maken het ons toch gezellig en zitten de hele avond met ons drietjes voor het vuur.

Vlak voor het slapengaan gooien we nog een stapel hout op het vuur. Daarna gaan de slaapzakken helemaal dicht want echt T-shirt weer was het vanavond niet. Met zicht op de vlammen en luisterend naar het geknetter vallen we in slaap. Nachtelijke pipi pauzes worden gebruikt om nog wat extra hout op het vuur te gooien alvorens we opnieuw lekker warm in onze slaapzak kruipen.
    Baca lagi