Naar de Fili(pp)(st)ijnen!!

August 27, 2023 in Malaysia ⋅ ☁️ 28 °C

We bereiden ons zo goed mogelijk voor op onze reisdag. We hebben wat lekkers voor onderweg, telefoons en powerbank opgeladen, filmpje gedownload en comfortabele kleren aan. Eerst de backpacks in de taxi, dan op zoek naar de juiste vertrekplaats voor de bus. De bus is gelukkig erg ruim, het is een grote touringcar met een 3 brede stoelen per rij met eigen oplaadpunt. Na zo'n 10 uur zijn we in KK, droppen onze baggs op het vliegveld en nemen een taxi naar het centrum. Daar hebben we afgesproken met onze vorige host omdat ze Lynn haar ring had gevonden. Nadat we hem hebben opgehaald trakteren we onszelf op de Mac en kijken we live naar de formule 1 in Zandvoort. Daarna naar het vliegveld voor vlucht 1! Deze vertrekt om 2:00 dus we moeten nog een paar uur op het vliegveld wachten en dan zijn we helemaal naar de filistijnen!

Totaal zijn we 28 dagen Borneo geweest en heeft het ons € 2800,- zonde de reis er naartoe en de reis naar de Filipijnen.

Als we in Manila landen is het al ochtend en we zien dat onze volgende vlucht een uurtje vertraging heeft. Dit is maar goed ook want blijkbaar moeten we naar de andere kant van de stad! Na een taxirit van 20 minuten zijn we er en we zijn gelukkig nog op tijd. Als de vlucht niet vertraagd was hadden we hem gemist dus dat kwam heel goed uit! 😃

Als we aankomen op Bohol moeten we nog een stukje met de taxi en dan zijn we er eindelijk! Totaal 26 uur onderweg geweest en we zijn gesloopt! We made it! We kunnen gelukkig vroeg inchecken, rond 10 uur en slapen dan tot 16 uur.