Scooteren op Panglao

August 29, 2023 on the Philippines ⋅ 🌬 31 °C

Als we aankomen op Bohol moeten we nog een stukje met de taxi en dan zijn we er eindelijk! Totaal 26 uur onderweg geweest en we zijn gesloopt! We made it! We kunnen gelukkig vroeg inchecken, rond 10 uur en slapen dan tot 16 uur. We zijn op dit moment op Panglao, een klein eilandje tegen Bohol aan. Hier blijven we 3 dagen. Het resort is erg leuk. Ze noemen het een resort maar het zijn 10 kleine hutjes om een zwembad heen. We hebben ondertussen behoorlijk trek gekregen en willen wat gaan eten. Een van de medewerkers wil ons wel ergens afzetten. Als we tijdens het ritje aangeven dat we juist niet naar de toeristische kant van het eiland willen maar graag waar de locals zijn wordt het een kort ritje. Na anderhalve kilometer zijn we in een klein centrum. En we hebben geluk want het is deze dag precies een nationale feestdag. Op een groot veld komen allemaal dansende groepen voorbij die later ook nog gaan optreden op een podium. Kraampjes met eten en zelfs vuurwerk. Super leuk om mee te maken. Het valt ons meteen op dat de mensen hier prima Engels spreken en vooral hoe vriendelijk ze zijn.

De volgende dag huren we 2 scooters om het eiland Panglao te verkennen. Wat is het heerlijk om weer even je eigen vervoer te hebben. We stoppen bij een aantal mooie strandjes en komen uiteindelijk bij een hek uit van een resort. We betalen €2,- per persoon en mogen gebruik maken van het zwembad en het strand. De Filipijnen zijn zo anders dan Borneo. Het is overal ontzettend groen maar net iets minder vol als op Borneo. Dit maakt het wat overzichtelijker, we vinden het heerlijk om hier de hele dag rond te rijden. Af en toe vind je langs de kant op de meeste gekke plekken opeens een geit of koe aan een touw. En je moet goed uitkijken voor honden want die hebben ze hier echt heel veel.