Chocolate Hills

September 2, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Vandaag hoeven we maar een uur heen op de scooter. We gaan namelijk naar de beroemde chocolate hills. Met een busje wordt je naar boven gereden en dan na het beklimmen van een trap heb je een bijzonder uitzicht over allemaal kleine bergjes die allemaal ongeveer dezelfde vorm en grootte hebben. Naast de hills is een adventure park en we besluiten daar ook heen te gaan. Hier kan je met een fiets over een zipline en zelfs met een surfboard. Alle 3 gaan we met de fiets. Best ff spannend want het is behoorlijk hoog. Maar wel super gaaf en vanaf hier zie je de hills eigenlijk nog beter. Erik en Lynn gaan de zipline ook doen op een surfboard. Ik pas want die houding is wel erg pittig. Als eerste gaat Erik en die komt keihard op het eindpunt af. Gelukkig gooien ze nog net op tijd de rem er op! Daarna wachten we op Lynn. We moeten uiteraard een filmpje maken dus we staan er helemaal klaar voor. Alleen als ze halverwege is komt het touw om een boom en klapt ze in 1 keer stil. Precies in 't midden. We schrikken even maar de jongens gaan meteen kabels halen om naar Lynn toe te klimmen en haar naar 't eindpunt te trekken. Lynn houdt zich stoer al is het behoorlijk zwaar om in die positie te hangen en te staan. Eenmaal terug aan de kant doen we onze harnassen af om naar 't andere klimbos te gaan. Maar dan komen de traantjes er toch even uit bij Lynn. Ze staat nog te trillen op haar benen van spanning en inspanning. En ze baalt dat het filmpje niet gelukt is maar ze durft niet nog een keer. We troosten haar maar even en geven haar even de tijd. En jahoor dan komen de woorden. Ik wil nog een keer. Maar mama moet mee naar het beginpunt lopen en papa moet filmen. Gelukkig verloopt de tweede keer zonder problemen en heeft ze een leuk filmpje en een wat betere ervaring. Lynn klautert nog wat in het bos en daarna gaan we weer terug naar de boerderij. Als we onze rug en buik oefeningen liggen te doen in het gras is het al donker. Er springen regelmatig erg grote kikkers voorbij en Lynn heeft een leuk ideetje en pakt er eentje op en zet hem op Annika die op haar rug ligt!een harde gil en hoop gelach tot gevolg. Na deze lange dag drinken we nog een flesje Red Horse met Lornie en praten wat na over wat we allemaal gedaan hebben! 🍻Read more