Philippines
Libaong

Here you’ll find travel reports about Libaong. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bohol

May 9 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

Die letschte paar Täg vo üsere gmeinsame Ziit hämmer uf de Insle Bohol verbrocht. Gschlofe hämmer ih ehmene chline Bungalow uf de Coconut farm wo sehr gmüetlich gsii esch und mit ihrne super Hängematte und Mangoshakes zum verwiile ihglade hed.

Natürlich hämmer üs glich überwunde und au no die Insle welle erkunde. So simmer uf ehn Glüewürmli Kayaktour go Bäum ahluege wo lüchted wie Christbäum well sie so voll sind vo Glüewürmli. Und denn simmer no mit ehm Tricycle Taxi quer über d Insle gfahre zum go die berüehmte Tarsier Äffli und d Chocolate hills ahluege. Uf die langsam reisendi Art hämmer viel vom Läbe vo de Lüüt mitbecho. Mer sind mit dem Tricycle dur chlini Dörfli kurvt, händ Schuelchind gseh heilaufe und Buure ihri Riisfälder pflege. Au de Fahrer hed üs liebend gärn chli öbbis über die politische Problem uf de Insle verzellt.Read more

Bohol

February 12 on the Philippines ⋅ 🌬 28 °C

Bohol hat traumhafte Strände, Dschungel, Tiere und natürlich die Chocolate Hills. Wir hatten diesmal nen super Scooter, 125er, nagelneu und sind damit fröhlich über die Insel gecruised.

Heute waren wir auf Pangloa Island am Dumaluan Beach 🏝 sehr schöner weißer Sandstrand. Jan hat sich eine Liege im Sand gebaut, ich habe gelesen...
    Pünktlich zum Sonnenuntergang 🌅 sind wir auf die andere Seire gefahren und haben den passenden Spot für uns gesucht. Ein Glück zeigte uns ein Lokal, wo wir hin können und so schauten wir zwischen Katzen und Hähnen, Hunden und Kühen den Sonnenuntergang. Hatten uns zwei Bier geholt und genossen :)

Zum Essen ging es dann ins Vanilla Sky, einem Italiener. Meine Ravioli haben sogar richtig gut geschmeckt, wer hätte das gedacht 😅🤷🏼‍♀️
    Achso, wir waren natürlich auch in der Schmetterling 🦋 Sanctuary 😂 Jan wollte da unbedingt hin! Unser Guide wollte ständig lustige Fotos mit uns machen, ich glaube die sind schon sehr an die Chinesen gewöhnt 😂🙈

Strandwanderung und drei Tauchgänge

November 29, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

Nach einer wohltuenden Massage liess ich mich von unserem gestrigen Fahrer Niell wieder an den Amarela Beach fahren. Einfach nur so am Strand langzulaufen, die Farben und die Sonne geniessen, an nichts denken....und danach noch etwas im Schatten bei einem frischen Wassermelonenjuice🍉 rumliegen...., auch damit kann ein ganzer Tag vergehen.😊🏝🏖🕝☀️🌊
    Marc kam von seinen drei Tauchgängen ganz fasziniert zurück. Er sah Sachen unter Wasser, die er bisher nirgends gesehen hatte.😍🐟🐠🐡🦑🦐🦀
    Die letzten Tage haben wir festgestellt, dass es bald Dezember ist📆, wir ab 08.12. in Costa Rica 🌎sind und es langsam an der Zeit ⏳⌚⏱ist, ein paar Buchungen vorzunehmen. 👩‍💻👨‍💻Schliessllich wollen wir Weihnachten 🎄🎅und Silvester ✨🎇🎆🎉nicht am Strand🏝😴 schlafen.
    Damit hatten wir ein abendfüllendes Programm. Es war gar nicht so einfach noch Hotels für diese Zeit in Costa Rica zu finden. 🤔😲
    Nebenbei fanden wir noch ein super Angebot für Inselhopping🤩😍 in der Karibik 🏝🏖🏜für zwei Wochen im Januar auf der AIDA Perla.⛴ Für den Preis bekommen💵💶 wir das individuell nicht hin. Also nahmen wir das auch noch gleich mit. Das wird wohl ein Kontrastprogrammm zu Costa Rica.
    Die nächsten Tage werden wir uns dann mal ein bisschen mehr mit unser Costa Rica Tour beschäftigen.

Sonne, Sand und Meer

May 22 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

Unseren letzten Nachmittag verbringen wir nochmal an einem der vielen philippinischen Traumstrände. Vorbei an den Einheimischen haben wir den Strand nach einigen 100 Metern fast für uns allein. Wir genießen die Ruhe und Natur bevor es uns morgen das Großstadtgetümmel in Peking erwartet.

Bamboehutjes & Buko shakes

April 18, 2016 on the Philippines ⋅ ⛅ 31 °C

Vanuit Manila vliegen we dezelfde dag nog door naar Cebu, de tweede stad van de Filipijnen. Op dag twee sluiten we ons op in onze hotelkamer. Na een hele dag inlezen, plannen en ferry's en vluchten uitzoeken en boeken zijn we er klaar voor. Normaal gesproken boeken we vooraf niets en kijken we nooit verder vooruit dan een paar dagen. Maargoed, de snel stijgende prijzen van de domestic flights doen ons toch besluiten het anders aan te pakken. Ik mis de vrijheid, maar het is niet anders.

's Avonds nemen we de ferry naar Bohol, onze eerste echte bestemming. Aangekomen in Tagbilaran nemen we een tricycle, iets typisch Filipijns. Een tricycle is een vrolijk gekleurde motor met zijspan waar verbazingwekkend veel mensen in blijken te passen. Ons favoriete vervoersmiddel, want snel en niet al te duur.

Laat in de avond komen we aan bij ons hostel, een backpacker resort met bamboe hutjes. Een ding valt meteen op: karaoke! Tot diep in de nacht horen we hoe krankzinnig slechte zangers, maar vast hele lieve mensen, hun hart blootleggen in nummers van Whitney Houston, Celine Dion en George Michael, en dan allemaal door elkaar. That's right.. De Filipijnen houden van foute jaren '80 en '90 hitjes, bij voorkeur cheesy ballads. Haha! 😜 Ach ja, naar het schijnt is de karaokemachine een Filipijnse uitvinding. Dat verklaart een hoop.

Een wekker zetten blijkt niet nodig. De volgende ochtend worden we om zeven uur wakker met Cyndi Lauper. Ach, wat fijn. 's Middags wandelen we naar Bolod beach en luieren we wat op het strand. Na onze drukke weken in Nepal voelt het relaxen nog wat onwennig. En toch is dat hetgeen wat op de planning staat. Even niets moeten, even een break van het reizen. We hebben vakantie! 😁 Lang hebben we trouwens niet nodig om te wennen aan het nietsdoen. Het fantastische weer, de mooie stranden en palmbomen en de heerlijke buko shakes doen zijn werk. Binnen een dag zitten we in de relaxmodus.

De volgende dag huren we een scooter en cruisen we het eiland rond. We bezoeken het tarsier conservation centre om het kleinste primaatje ter wereld te mogen aanschouwen. Een cultbeestje, want ooit stuurden we foto's naar elkaar via whatsapp van dit diertje, het meest schattige diertje op aarde. Zo klein dat je meerdere keren aan de designated tarsier-suppoost moet vragen waar het beestje dan te zien is. En dan zie je hem ineens. Zo'n lief klein minischepseltje dat hij zich zou kunnen verstoppen in je hand. Maar dan wel met enorme ogen, grappig om te zien! Daarna rijden we via het manmadeforest naar de chocolate hills. Vooral de chocolate hills maken indruk. We zijn er aan het einde van het droge seizoen en dus zijn de heuvels diepbruin gekleurd. Heel mooi! Maar alleen het scooterrijden is al heerlijk. Het is hier zo rustig, de wind door onze haren, de lucht zo blauw, de mensen zo vriendelijk.. Genieten!

Terug in ons hostel kunnen we zo aanschuiven. Vandaag is het feest, het Filipijnse equivalent van thanksgiving. Iedereen is welkom om mee te eten en de typisch Filipijnse keuken te proberen. Die keuken is trouwens ehm, het enige wat niet paradijselijk is aan dit land, haha! Geloof me, als vegetariër verhonger je hier. Groenten staan niet op het menu. Ze zijn hier nogal gek op vlees 😜. Later die avond, als we een biertje drinken met wat andere gasten, vertelt een van hen over een waar paradijs. Een schitterend onontdekt mini eilandje waar de toeristen op een hand te tellen zijn. We kijken elkaar aan.. Doen? Oke, morgen gaan we naar Pamilican eiland!

Libaong