Hike en afscheid

September 19, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Vandaag slapen we lekker uit en ontbijten we bij de Mac, die zit op 2 minuten lopen, terwijl Lynn nog ligt te slapen. Annika neemt pasta en ik een bakje rijst met wat vlees en champignonnen saus, ja het menu is hier iets anders als in Nederland! We willen graag een hike doen en proberen wat info te vinden. Dit is vrij lastig, mensen spreken elkaar tegen en ook op internet vinden we net niet de juiste info. Een tricycle chauffeur weet wel waar hij heen moet brengen dus daar vertrouwen we maar op. Met wat flessen water in de rugzak gaan we op pad! Al snel merken we dat het enorm warm en vochtig is en na een kwartier zijn we al nat van het zweet. Als we even onderweg zijn komen we een lokale gids tegen die verteld dat deze route is weggespoeld en hij wijst ons het juiste pad. Hiervoor moeten we wel weer een flink stuk terug maar ach... Bij de nieuwe route begint het enorm snel te stijgen en het wordt meer klimmen dan wandelen. Na een half uur hangt de tong op de knieën en zijn we drijfnat doordat we in het vochtige bos lopen terwijl het 30 graden is. Het klimmen is teveel van het goede voor Annika haar rug en we besluiten het even later voor gezien te houden en terug te gaan
    Al met al een paar uur weg geweest, mooi uitzicht gehad en flink wat calorieën verbrand! Als we terugkomen is Lynn ook in haar eentje bij de Mac wezen lunchen en plonzen we lekker in het zwembad! Vandaag doen we niets meer en bestellen we wat biertjes. 's avonds doen we mee met een Trivia quiz met wat leuke opdrachten tussendoor. Victor en Ayden (een Amerikaan en Taiwanees) komen bij ons in het team en we lachen wat af, erg leuk dat iedereen weer op een ander vlak antwoorden weet te geven. Na de quiz wordt Lynn positief verrast doordat de jongens uit Zwitserland (eerder ontmoet op Boracay) ineens langskomen! Luca komt speciaal voor Lynn en ze hebben het erg gezellig samen. Verder vertrekt bijna iedereen die we hebben gesproken ook de volgende dag dus maken we er met elkaar een topavond van! Tijdens het afscheid vloeit er een klein traantje, want de kans dat we de jongens nog eens zien is erg klein.