Philippines
Mimaropa

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Top 10 Travel Destinations Mimaropa
Show all
Travelers at this place
    • Day 169

אל נידו

May 29, 2022 on the Philippines ⋅ 🌧 29 °C

את הימים שלנו באל נידו העברנו לגמרי בכיף עם כל הישראלים באוירת התיירות של המקום, עם קצת ישיבות בברים בלילות עד מאוחר, ויקיצות טבעיות בשעות הצהרים… נסענו לחוף של הוונילה ביצ׳ שהיה יפה ממש אבל השמיים קודרים ומעוננים לא הוציאו את הצד הכי יפה של החוף.. וגם ביום למחרת היה גשום למדיי אז בילינו עם הבנים (עדי, נועם ואריאל) את היום ב6 שעות של משחקי ביליארד. של ואני נתנו פייט טוב ורוב המשחקים הובלנו אבל לא הצלחנו לשמור על היתרון לאורך זמן ותמיד בסוף הפסדנו את כל המשחקים על הכדור האחרון. מרגיז. עד שהגיעו כמה מקומיים שהם באמת משחקים ביליארד ברמה גבוהה, ובמילים עדינות קרעו לבנים את הצורה. אין על שמחה לאיד. עדין סיימנו של ואני עם תחושת הצלחה מרובה ובאמת היה ימים כיפיים בלי לעשות שום דבר מיוחד.
      עשינו כמה בירורים לקראת הימים הבאים, סגרנו טור של איילנד הופינג עם איוון וכל הישראלים כמובן, וגם מצאנו דרך להשכיר רכב בשביל רואוד טריפ בפלאוון שאנחנו מתכננות לעשות בשבוע הבא, אז התעסקנו קצת במציאת שותפים שירצו לצאת איתנו לחוויה הזאת.
      באחד הימים קמנו מוקדם (10:00 בבוקר) נסענו לליאו ביצ׳ עשינו שם יוגה עם תמר רוני ויהלי, ורבצנו קצת בחוף עד שהגשם איים להרטיב אותנו.
      ישיבות ממושכות בלובי של ההפינס ההוסטל שלנו, והיה גם ערב יין וחטיפים כי לא מצאנו גבינות.
      ביום האחרון שלנו באל נידו יצאנו לטור D של איוון עם כל הישראלים. הייתה באמת אוירה מדהימה מוזיקה ישראלית מרמקולים ענקיים, אוכל טוב ואנשים נחמדים.
      הנופים היו פשוט עוצרי נשימה! הסתכלנו ימינה שמאלה והרגשנו שאנחנו בהזיה מוחלטת, ממש בחלום! לא האמנו שאנחנו רואים את כל היופי הזה מסביבנו פשוט נוף כל כך שונה ואקזוטי שאנחנו לא רגילים לראות. איוון אמר לנו שבאיים שאנחנו נמצאים בהם עכשיו צילמו את העונות הקודמות של הישרדות וזה באמת הרגיש לגמרי ככה. מצאתי גם קוקוס ואיוון ואני פתחנו אותו הוא היה טעים ממש ולגמרי הוסיף לחווית ההישרדות. ראינו את הסלע שגיא זוארץ עמד עליו כשצילמו את הפרומו פתיחה - כל העמודים מחודדים ויש אחד שטוח שחתכו אותו כדי שגיא יוכל לעמוד. והיינו גם לקראת סוף היום באי המתים. את העונה הנוכחית מצלמים באיזור אחר בדרום לוזון כי האיים האלה כבר הפכו לאיי תיירות וכבר לא סוגרים אותם למען צילומים כמו שהיה בעבר. שנרקלתי מלאאא לאורך כל העצירות ביום. שוניות עצומות וכל כך צבעוניות, שחיתי עם צבי ים, דג טונה, איוון טוען שהוא גם ראה בקרקעית אבו נפחה, וכשהיינו על הסירה ראינו קרוב אלינו איזה שפריץ מים מטורף שלא הצלחנו לזהות איזה חיה עשתה את זה אבל כנראה זה היה ליוותן עצום. וכמובן ראינו עוד מיליון דגים ויצורים ימיים מיוחדים.
      חזרנו בערב להוסטל, גילינו שיש בלתמ עם הרכב להשכרה שהובטח לנו למחר אז יצאנו למסע חיפושים ובסוף השגנו דיל משתלם ונראה אמין מאוד. מחר בבוקר נקח ואן לפורטו פרינססה משם נשכיר את הרכב ונצא לרואוד טריפ שלנו. ההתרגשות בשיא ואנחנו מחזיקות אצבעות ומקוות שהרכב יתאים לנו ולא יהיו תקלות של הרגע האחרון. אמן!

• Day 170

רואודטריפינג פלאוון

May 30, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 31 °C

Day 1 - Roxas
      אז בהמלצתה של תמר (תודה לך!!!) החלטנו להשכיר רכב ולעשות רואוד טריפ של 5 ימים ברחבי הפלאוון! קצת הייתה לי תחושת חוסר וודאות קורונה סטייל כזה שאנחנו מתכננות דברים אבל יש אוירה שמשהו הולך להשתבש ושיש מצב שזה בסוף לא יקרה.. אבל הגענו לפורטו לקחנו את הרכב ויצאנו לדרך!
      התחלנו את הנסיעה דרומה ואחרי כמה דקות של מחשבה הבנו שבעצם אין לנו מספיק זמן לכל הדברים שאנחנו רוצות בדרום אז מהר הסתובבנו והתחלנו את הנסיעה צפונה. ירד גשם, אבל זה לא כל כך הפריע לנו כי הרי אנחנו ברכב והרגשנו שזה ממש ניצול טוב של הזמן בהתחשב בזה שאנחנו כבר ממש מתחילות להיכנס לoff season בימים האחרונים כל יום יורד פה גשם בצהרים שעלול לשבש את התכניות. עצרנו בדרך לארוחת צהרים מרק מקומי ומאפים פיליפינים היה טעים במיוחד וזול ברמות לא הגיוניות! פשוט מטורף כמה הפיליפינים זולה וענייה אם רק יוצאים לשנייה מהמקומות התיירותיים שבהם הם מרשים לעצמם לגבות מאיתנו מלא כסף בצורה הכי קיצונית שראינו עד כה במזרח.
      המשכנו צפונה, הגשם נרגע, ופתאום ראינו סתם איזה פנייה אקראית בכביש בדרך סלולה מבטון. בספונטניות פנינו ונסענו כמה דקות בכביש עד שהגענו ממש עד לחוף הים באמצע כפר דייגים. יצאנו לראות קצת את הכפר, הכל מסביב היה רשתות ומחצלות לייבוש דגים קטנים. פיליפיני אחד ראה אותנו מרחוק ובא לדבר איתנו. מסתבר שהוא הקונסול של האיזור והוא גם עובד בתחום הדייג פה בכפר. הוא לקח אותנו לחוף והתחיל להראות לנו בדיוק איך דגים את הדגים ומה עושים איתם. ממש שלב אחרי שלב הסביר לנו הכל כולל הדגמות וציורים על החול. זה היה ממש מרשים ולמדנו המון. הוא רצה גם שנפגוש חבר שלו שקוראים לו אבי (אברהם..) אבל הוא לא ענה לו בטלפון אז נפרדנו לשלום הודינו לו והמשכנו הלאה.
      משם נסענו עד לרוחס, מצאנו שם בדיוק 3 הוסטלים ובחרנו אחד מהם לישון בו ללילה הקרוב. הוא היה מעוצב ממש יפה ואפילו עם מזגן, דיברנו עם בעלת המקום והיא אמרה שלרוב באים לפה אירופאים אבל זה פעם ראשונה שהיא פוגשת כאן ישראלים. גם במסעדה בארוחת ערב אמרו לנו בדיוק את אותו הדבר ולכבוד המאורע פינקו אותנו באוכל ועשו איתנו תמונה כמובן בתור אורחות הכבוד הראשונות מישראל.

Day 2 - port Barton
      למחרת קמנו בבוקר ואחרי חיפוש בכמה מקומות מצאנו מקום מושלם לקפה שאפילו הייתה בו מכונה וחלב! לקחנו טייק אויי וכמו מערביות טובות התחלנו את הנסיעה עם הקפה במתקן פלסטיק ברכב. עצרנו בדרך בנקודת תצפית ממש יפה שהיה בה דוכן של buko pai שזה פאי שהם מאוד אוהבים פה באיזור ועשוי מקוקוס וגבינה. נסענו בכביש המתפתל בין סבך הגונגלים וצמחייה שאנחנו באמת לא מזהות ולא יצא לנו לראות עד כה וזה היה פשוט מהמם. מרחוק פתאום רואים את הים ואחרי שעה וחצי נסיעה בערך כבר הגענו לפורט ברטון. יצאנו לסיבוב רגלי להכיר את המקום ולחפש הוסטל. סך הכל נראה מקום ממש חמוד, הרבה יותר מקומי מאשר אל נידו, אין כל כך כבישים סלולים, ובעיקר יש מיליוןןן הוסטלים ומקומות אירוח נטושים (או שהם סתם ריקים בגלל שאין מספיק תיירים, או פשוט הרוסים לגמרי מהטייפון). אחרי חיפושים רבים מצאנו את ההוסטל שלנו שנקרא ליידי גאגא. המארחת הייתה ממש נחמדה ופטפטנית ונתנה תחושה של הום סטיי ובגלל זה נשארנו שם ובאמת כך היה. ישבנו איתה לקפה ועוגות, והיא סיפרה לנו הרבה על עצמה ועל ישראלים שהיו פה לאחרונה ואת חלקם אפילו הכרנו.
      משם יצאנו לאכול ואז ישבנו קצת בחוף. נפגשנו עם אדוארד שכל הישראלים הולכים איתו לאיילנד הופינג. הוא באמת היה ממש נחמד, סגרנו איתו טור למחר וגם שיחקנו איתו קצת פריזבי על החוף ברקע השקיעה. משם ארוחת ערב וחתכנו לישון כדי לא להיות עייפות למחר

• Day 172

רואודטריפינג פלאוון - המשך

June 1, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

Day 3 - island hopping
      אז היום הזה היה קצת הפסקה מהרואוד טריפ. יצאנו לטור בסירה עם אדוארד, זוג גרמנים דיי מבוגרים, וכמה זוגות של פיליפינים. בהלם שזה האיילנד הופינג האחרון שלנו, ובכלל מזה שעוד כמה ימים אנחנו עוזבות את הפיליפינים והחופים. כולם היו דיי יבשים בסירה ולא ותקשרו יותר מדי חוץ מאיתנו שרקדנו עם אדוארד ועשינו איתו מלא כיף וממש היה אחד הימי איילנד הופינג הכי כיפיים שהיו לנו. הוא שם לנו מוזיקה בעברית ומ9:30 בבוקר כבר התחיל למלא לנו כוסות של רום וקולה. האיילנד הופינג היה ממש יפה, קשה להתעלות על היופי של אל נידו אבל באמת שבכל מקום החופים הלבנים והמים השקופים טורקיז, עם כל האלמוגים והשוניות זה משהו שאי אפשר להתרגל אליו.
      חזרנו בערב לארוחת ערב במסעדה של המשפחה של אדוארד. הוא ישב איתנו ודיברנו הרבה על ישראל, נהרס לו הטלפון אז ניסינו לעזור לו וזה לא נחל הצלחה כל כך עד שלבסוף נפרדנו והלכנו לישון.

Day 4 - San Vicente
      קמנו בבוקר, וישבנו לשתות קפה עם גאגא בעלת ההוסטל. גילינו שבמהלך הלילה הגנרטור של השכנים שנמצא ממש מאחורי החדר שלנו עלה באש, היא סיפרה לנו עם הרבה תנועות ידיים והמחשות בצורה מאוד משעשעת ושמחנו לשמוע שכל אירועי הלילה לא הפריעו לנו לישון.
      נסענו לסאן ויסנטה, עברנו בדרך שוב ליד רוחס וכמובן חזרנו לרפה הטעים מלפני יומיים. בעיר אכלנו צהרים ואז המשכנו להסתובב. נסענו לתצפית ואז ירדנו לחוף, נסענו לאורכו עד שהגענו לריזורט שממנו אפשר להשכיר אוהלים. רצינו לעשות לילה באוהל על החוף אבל איך שהגענו לשם התחיל גשם חזק אז הבנו שהפעם זה לא יסתדר ונאלצנו לוותר. חזרנו לסאן ויסנטה ומצאנו הוסטל חמוד בפרברי העיר ממש בלונג ביצ. ענני הגשם כבר התפזרו אז ירדנו לחוף וישבנו שם לראות שקיעה אחרונה מול הים בפיליפינים.

• Day 174

רואודטריפינג פלאוון - הסוף

June 3, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 32 °C

Day 5 - Taytay
      הפיליפינים עושה לנו את הפרידה קשה במיוחד, והיום האחרון שלנו פה באיים היה באמת מעבר לכל דימיון. יצאנו מסאן ויסנטה, נסיעה של שעתיים וחצי בערך, חלקה בדרך עפר שקצת הלחיצה אותנו שנדפוק את האוטו אבל של הנהגת ג׳יפים שלנו עשתה את תפקידה על הצד הטוב ביותר וצלחנו את הנמשימה. לבסוף הגענו לאיזה כפר קטן ומהמם ממש מעל הלונג ביצ׳. חנינו את האוטו, כמובן שקיבלנו מיליון פרצופים בוהים מהמקומיים שהופתעו לראות פה תיירות זרות, אבל זה לא הפריע לנו והלכנו לראות את החוף, ילדים משכשכים במים ואנשי הכפר עובדים בסירות. מדהים לראות כמה הם ממש ״חיים את הים״. משם עלינו לנקודת תצפית, השמש קפחה ממש והיה חום לא נורמלי אז קנינו שקית קרח כמו שרוג׳ר לימד אותנו ושיחקנו איתה כדי שתקרר אותנו קצת בדרך למעלה. כשהגענו לתצפית ראינו נוף מטורף מלא בירוק ושמיים בהירים וים בצבעים מטורפים עם רקע של מלא איים קטנים ברקע כמובן. זה באמת היה נוף חלומי שאין דברים כאלה ואחרי שהתפעלנו ממנו דקות ארוכות תפסנו טרמפ למטה עם שני פיליפינים שבאו לטייל פה גם, וכך גם לראשונה סימנו וי גם על לתפוס טרמפ בפיליפינים. מרגש.
      חזרנו לרכב והתחלנו לנסוע לכיון טאיטאי. במהלך הנסיעה נתקלנו בדרך עפר שלא איפשרה לנו לנסוע בה אז עשינו אחורה פנה והתחלנו לנסוע חזרה לדרך עקיפה שיש בה רק כבישים סלולים. הדבר גרם לנו לעיכוב של כמה שעות שאולי גם הובילו לזה שלא הספקנו להגיע לסאַדר ביצ׳ אבל אין דבר זכינו בארוחת בוקר נדירה עם נוף קסום בריזורט של הטרטל ביצ׳ שעברנו לידו אתמול.
      אחרי ששבענו המשכנו בנסיעה, שוב ירד גשם זלעפות לזמן קצר ואז הפסיק, מדינה טרופית בהחלט מדובר בגשם מקומי בלבד ואפשר לראות מתי ירד גשם כשאנחנו נוסעות מתחת לענן אפור ומתי הולך להתבהר.
      הגענו לטאיטאי. עיירה יחסית גדולה, חמודה ממש, שיושבת בתוך מפרץ מהמם ובאמצע המפרץ יש מבצר/מנזר מתקופת השלטון הספרדי. התמקמנו בהוסטל והלכנו למבצר. הוא באמת היה יפה בטירוף המים השקופים מתחת מתנפצים על החומה ונוף יפה יפה . התמקמנו מול הנוף, בהיתי בו בלי סוף מנסה לקלוט ולספוג כל רגע אחרון שיש לי פה. התחלנו סבב טלפונים כיאה ליום השישי. ראשון התקשרתי לאבוש להראות לו את המבצר שאנחנו נמצאות בו עכשיו, הוא לא ענה אז המשכתי בסבב ואחרי שיחה אחת נגמרה לי הסוללה. חזרנו לחדר למקלוחי ומשם למסעדה מכובדת שיושבת בצלע ההר עם נוף לשקיעה שחתמה לנו את היום בצורה פשוט מושלמת.

Day 6 - Puerto Princesa
      ביום האחרון קמנו מוקדם ונסענו 5 שעות חזרה עד לפורטו. כמובן שכדי שלא ישעמם לנו היינו חייבות להוסיף פן של מתח ליום ונסענו איזה 20 דקות על אדים של דלק עד שהגענו לתחנת דלק הקרובה אלינו. הכל בגלל שאני התקמצתי למלא בתחנה הקודמת שהייתה וחשבתי שזה יספיק. אופסי
      הייתה עוד עצירה אחרונה ברוחס לקפה הקבוע , לפני שחזרנו לסוכנות רכב עשינו סיבוב בעיר ומצאנו לנו הוסטל כדי לא לעשות את הסיבוב הזה בחום עם התיקים. הגענו עם הרכב לסוכנות קצת בחשש, כי תמיד זה מלחיץ להחזיר רכב מהשכרה. בעל הרכב אפילו לא הסתכל עליו רק לקח את המפתח והכל עבר בשלום. חגגנו בחומוס פלאפל נפלנו לשנצ ונשאר רק קצת בירוקרטיות לקראת הטיסות הבאות
      היה נהדר!
      נהננו מאוד ואין ספק שזאת הייתה דרך מצויינת לסכם את הטיול שלנו בפיליפינים! 🙃

• Day 81

El Nido

October 6, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

Nästa stopp var alltså El Nido på ön Palawan i Filippinerna. Och vilket jäkla ställe! Vi blev båda helt förälskade! Naturen där var helt magisk, skärgården består av både större och mindre öar, med höga klippväggar med en djupt mörkgrå färg som skapade en dramatisk kontrast mot det kristallklara vattnet. Detta tillsammans med den fantastiska filippinska maten, de vänliga människorna och det faktum att det är enkelt att kommunicera (pga alla filippiner pratar jättebra engelska) blev El Nido kronan på det filippinska verket! Vi älskade det, och det enda vi ångrar är att vi inte stannade längre.

Detta inlägg består av alldeles för många positiva förstärkningsord (någon kan ju roa sig med att räkna antalet "magiskt", "fantastiskt" och "otroligt") men det gick bara inte att låta bli!

Även denna plats får också två inlägg, ett med bara bilder, pga kan ej låta bli. (man kan alltså ha max 10 bilder per blogginlägg..)

Vi tog oss till El Nido i en minibuss som vi fixade på flygplatsen. Den blev riktigt billig (i förhållande till vad det skulle kosta att förboka) så vi var nöjda. Resan tog ca 5 timmar men gick bra, vi kom fram lagom till solnedgången, som vi fick avnjuta på en restaurang nära hotellet, som låg på en strand som heter Corong Corong. Själva den stranden var inte så kul, extremt långgrunt och massor av båtar, men solnedgångarna där var helt otroliga! Solen gick ner bakom en horisont av berg, och färgskådespelet var bara inte klokt.

Liksom på de flesta öar vi är på, hyrde vi en motorcykel för att se så mycket som möjligt och kunna åka in på alla småvägar vi ville. Första dagen besökte vi först Marimegmeg beach, som blev ett av våra favoritställen, framför allt för att vi långt bort runt hörnet på stranden hittade ett magiskt litet ställe med otroliga trädhus. När vi beundrade dem kom ägaren ut från ett av husen och erbjöd oss att kika in. Det var ännu mer magiskt på insidan. Vi hade föreställt oss enkla stugor, men de var riktigt lyxiga med separat badrum, sovrum, vardagsrum och ett litet kök. Badrummet hade panoramafönster ut mot havet, och sovrummet AC. Balkongen, också den ut mot havet, var otrolig. Vi frågade om de hade en restaurang, vilket de inte hade, men ägaren erbjöd sig att laga mat till oss om vi ville en annan dag, vilket vi gärna tackade ja till!
      Sedan tog vi oss vidare till kända Nacpan beach, vilket var en ca 40 min färd, där sista kilometern var över totalleriga vägar. Gick dock bra! Nacpan var fint och hade lite trevliga ställen där man kunde beställa mat, och drycker, både typ smoothies och öl/drinkar. Vi åt middag på ett Hostel där som hette Mad Monkey, mysigt!

Dagen efter åkte vi på en båttur runt El Nidos kust! Väldigt vackert, även om det var mycket turister på vissa platser. Vissa ställen hade helt fantastisk snorkling med massvis av koraller och fiskar. Vi besökte också en "hemlig" lagun (man var tvungen att klättra in genom en liten öppning i berget) och en stor lagun som man tog sig in i genom att paddla kajak. Den var såå häftig, och vi önskade att man hade fått snorkla där inne, för vi kunde se vackra koraller från ytan och djupt ner längs kanterna. Det som framför allt slog oss under hela dagen var just det kristallklara vattnet och mängden koraller, har inte varit lika fräckt på någon annan plats egentligen.

Nästkommande dag hyrde vi moppe igen, och tog oss till Duli beach där vi hängde nästan hela dagen. På vägen dit stannade vi först i ett litet samhälle/by och klippte Joels hår, blev riktigt bra! Duli var magiskt vacker, lång och bred, och vi var i princip helt ensamma! Vi såg ett annat par när vi kom dit, sen kom det ett par till under dagen. Vi hängde på en jättefin liten resort som ägdes av ett holländskt par som flyttat till Filippinerna för 10 år sen, efter att ha backpackat och förälskat sig i landet. Väldigt härlig och lugn dag.

Vi fortsätte även nästa dag med moppetur, vi åkte på fågelskådning och försökte hitta alla biätar-fåglar vi hade sett dagen innan (det gjorde vi, och fick se en kungsfiskare också!). Efter en förmiddag med snigelfart längs vägarna styrde vi moppen mot vattenfallet Bulalacao. Det var en ca 40 min vandring genom skogen/djungeln, och man var tvungen att korsa forsen fem gånger genom att vada genom ibland lårhögt vatten. Bitvis regnade det, men som tur var hade vi med våra regnponchos att skydda oss med. Vattenfallet var fint men inget speciellt, det var turen dit och tillbaka som var det häftiga. Som det varit nästan överallt var vi typ helt ensamma, vi råkade dock påbörja vandringen nästan exakt samtidigt som en stor familj.

Vår sista dag var nästan den bästa. Vi hyrde en kajak och paddlade från vår strand runt längs kusten bland annat till en av de stränder vi varit på under båtturen. Det var en otrolig dag där vi tog oss precis dit vi ville, snorklade en massor i det kristallklara vattnet och bara hade det härligt. På ett snorklingsställe såg vi en stor havsorm, läbbigt! Jag (Jojo) råkade simma precis ovanför den när jag såg den, och när jag simmade åt ena hållet iväg från den ändrade den riktning åt samma håll, hjälp! Det är alltså världens giftigaste orm....! (dock också helt fredliga och bits bara när den verkligen känner sig trängd och hotad). Joel hittar också en muräna, fräckt, men lite otäck! Denna var dock en baby, så ganska liten.
      Den kvällen var också den då vi bokat in att äta på det vackra trädhusstället vi hittat tidigare. Så på eftermiddagen svidade vi om och tog en tricycle/tuktuk bort till Marimegmeg och gick sen den lilla promenaden bort till Sunset Cliffs, som vi fick lära oss att det hette. Fen, ägaren, hade lagat supergod adobo, och vi fick också en skål med det som familjen skulle äta den dagen, samt en smakbit från morgondagens rätt. Så lyxigt! Solnedgången var rent magisk och vi hade en såå mysig och vacker sista kväll i El Nido och Filippinerna.
      När vi åkte nästa dag var det vemodigt, men vi lovade också varandra att hit ska vi åka tillbaka, snart!

• Day 3–8

Darocotan Island

February 21 on the Philippines ⋅ 🌬 29 °C

Einfach traumhaft schön hier auf der kleinen Insel.

Außer das ich heute Morgen um 5.oo vom Geschrei eines Schweinchens das getötet wurde geweckt worden bin...aber ja ..es hatte sicherlich ein schöneres Leben hier als manch andere Schweinchen..Read more

• Day 13

Bootstour - Tag 4

February 23 on the Philippines ⋅ ⛅ 27 °C

Leider hat es mich an diesem Tag mit einer Lebensmittelvergiftung erwischt. Ich hab mich den ganzen Tag übergeben, Bauchkrämpfe gehabt und lag die ganze Tour oben auf dem Schiff, zusammen mit Nina die das gleiche hatte. Immerhin waren wir nicht alleine.

Erster Stop: Twin Lagoon
      Alle zogen sich eine Lifewest an und Mike und die Gruppe gingen ins Wasser. Sie schwammen ein wenig bis sie eine „Höhle“ erreichten, wo sie tauchen mussten um dort reinzugelangen.
      Dort befand sich die Lagune umgeben von Felsformationen und klarem Wasser.

Zweiter Stop: Kayangan Lake
      Um auf den Aussichtspunkt zu gelangen musste die Gruppe knapp 150 Stufen hinaufsteigen. Der Weg führte weiter zu dem See, welcher eines der klarsten Wasser der Welt besitzt. Dort schwammen sie herum und ließen die Aussicht auf sich wirken.

Die Bootstour war zu 16 Uhr vorbei. Ich konnte mich leider nicht mehr von allen verabschieden da es mir wirklich sehr schlecht ging. Wir fuhren zusammen mit Nina und Sophie in unser Hostel und dort schlief ich den ganzen Tag.

• Balabac

March 11 on the Philippines ⋅ 🌬 30 °C

Traumhaft schöne weiße Sandstrände, Sandbänke mit hunderten Seesternen, Schildkröten, überall Palmen und leuchtendes Plankton in der Nacht unter der Milchstraße …

Die letzten 4 Tage waren Erlebnis pur, klar mit unvorstellbar schönen Orten. Aber die Tage waren auch voller Anstrengung… Abfahrt war morgens um 3, dann eine 6h Autofahrt in den Süden der Insel Palawan. Komfort und Fahrweise waren absolut Grenzwertig, aber spannend… dann ab auf die Boote und noch vor Ankunft im Camp wurden 2 Inseln besucht.
      Im Camp wurden uns Zelte zugewiesen, natürlich Plane an Plane, auch die duschen und Toiletten waren mehr als einfach mit Kellen… Strom gab es nur von 19:00-7Uhr.

Aber die Bilder sprechen für sich selbst und das wirklich selbst gesehen zu haben ist Wahnsinn! Das ist definitiv eine Reise gewesen, die wir in 10 Jahren nicht mehr gemacht hätten.
      „Leider“ sieht man aber schon die Pläne der einheimischen den Tourismus dort zu vergrößern… es werden Flughäfen gebaut und mehr Infrastruktur geschaffen. Wir sind sehr happy das so einfach kennengelernt zu haben.. wobei wir uns schon fließend Wasser gewünscht hätten…
      Von der langsam beginnenden radikalen Region der Philippinen war wenig zu spüren, außer dass vor jedem Ablegen des Bootes das Militär Bilder von den Booten mit Besatzung und Passagieren gemacht hat. Aber wir haben weder Piraten noch IS Anzeichen gesehen. Haben uns auch immer sicher gefühlt.

Wir sind froh diese Erfahrung gemacht zu haben und diese unberührte Natur mit ihren Stränden dem glasklaren Wasser und den noch nicht zerstörten Korallenriffe gesehen zu haben.

Danke Balabac, Princess Loreen und Captain Stuhlo mit seiner Crew!

• Day 139

Arrivée aux Philippines

January 13, 2020 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Thibault et moi passons la nuit du 9 Janvier à Puerto Princesa en attendant l'arrivée de Malo et Dam le lendemain.

Arrivée compliquée pour les 2 loulous... Problème de transit à Paris et retard de valise...
      Sacré périple pour leur 1er voyage hors Europe !

Quoi qu'il en soit, nos 1ers jours à Port Barton se passent à merveille !
      Ballade en scooter, plage et hopping Island seront au programme.

Pour le souvenir : on a nagé avec des tortues, vu des étoiles de mer énormes, fait une excursion entre petit village et cascade et nager avec des centaines de poissons !

⛱️🐠👌

• Day 142

El Nido

January 16, 2020 on the Philippines ⋅ ☀️ 30 °C

Après un trajet en minivan pour remonter l'île, c'est à El Nido que nous prenons place pour quelques jours.
      On récupère ENFIN la valise de Malo et Dam le lundi soir 👏

Ballade en scooter pour visiter les plages et les alentours et hopping Island sont au programme : wahou ! On en prend plein la vue 🤩

On nage dans les grosses vagues, on assiste à un laché de bébés tortues sur la plage au coucher du soleil, on nage avec des centaines de poissons, on fait du kayak dans un lagon, on se prélasse... Bref, la belle vie quoi !

En mode backpacker :
      Après le petit luxe accordé à Port Barton pour le logement, on fait goûter aux joies du voyage "pas cher" à Malo et Dam : chambre partagée et toilettes communes pour cette étape !

You might also know this place by the following names: