Het einde van de Filipijnen

September 23, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 28 °C

We laten ons vroeg in de ochtend wegbrengen door de eigenaar van het resort. Lynn wil graag achterin de pick-up en dat is uiteraard geen enkel probleem. Als de weg wat slechter wordt, er om de haverklap plots dieren oversteken en de man 'gewoon' 60 rijdt maken we ons toch wel een beetje zorgen. Zelf vond ze ook wel dat het best hard ging maar, niets aan de hand. Op het vliegveld komen Eden tegen, een Taiwanees die we een week eerder in het hostel hebben ontmoet. We kletsen gezellig en voor we het door hebben is het tijd om in het vliegtuig te stappen. Tijdens de vlucht horen we ineens de stewardessen door de speaker, ze kondigden een spelletje aan. Een soort quiz, degene die als eerst een muntje van 5 laat zien of 'iets geels' wint. Ze doen een paar rondes en een hoop mensen doen mee, helaas voor ons geen prijs maar wel erg leuk om mee te maken! 😃
    Als we landen nemen we een gratis shuttle busje naar terminal 3, ongeveer 20 minuten rijden en hier vertrekken we morgen en is tevens ons hotel voor 'vannacht'. Het is namelijk niet echt een nacht omdat we om 3 uur op moeten om de vlucht te halen. We hebben 2 goedkope kamers bij iemand thuis geboekt met een eigen badkamer, prima plekkie voor nu maar niets bijzonders. Ik ga 's middags nog even op onderzoek uit om ergens een goedkope massage te regelen en dat lukt prima! Voor 350 peso (6 euro) wordt ik een uur lang van top tot teen gekneed en dat is wel ff lekker op zo'n reisdag. Als afscheid van de Filippijnen hebben we besloten naar een hotpot restaurant te gaan. Ik heb een mooie gezien en we besluiten deze keer om niet op het geld te letten en hierheen te gaan omdat Lynn het erg graag een keer wil doen na de vele TikTok filmpjes die ze er na heeft gezien. Op zich was het best grappig, er is veel keuze en we eten een hoop nieuwe dingen zoals enoki, krab en wat groente en fruit. Als de rekening komt schrikken we behoorlijk, blijkbaar was het een superdeluxe Chinees restaurant. We merkte er weinig van maar ik denk dat dit het duurste eten wordt van de hele vakantie! Ach ja, we hebben een leuke avond gehad.