We're in Vietnam! 🇻🇳

September 24, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 32 °C

Om 3:30 uur zijn we stilletjes onze homestay in Manila uitgesneaked. De eigenaresse zei dat ze nog wel wakker zou zijn maar ze lag te slapen op de bank en we hebben haar niet wakker gemaakt. 20 minuutjes lopen naar het vliegveld met onze grote backpacks is wel een beetje de max en we zijn blij als we een karretje kunnen pakken om de tassen op te leggen. Omdat het een internationale vlucht is duurt het inchecken erg lang en als ze dan ook nog eens enorm treuzelen bij een koffietentje (door 2 milkshakes) missen we bijna onze vlucht! We worden halverwege de wandeling naar de gate al opgevangen en stappen net op tijd als allerlaatste het vliegtuig in. Dit is onze 10e vlucht (🥳!), hij verloopt weer top en hebben (ook door een uur tijdverschil) het gevoel dat het al middag is als we aankomen bij het hostel maar iedereen is hier nog aan het ontwaken, logisch ook want het is pas 9 uur.... Het hostel is wederom enorm hip en modern en we krijgen een polsbandje met chip waarmee we aan de bar kunnen betalen, en de kamer en kluisje kunnen openen. Top! We ontbijten wat, laten onze tassen achter, en beginnen aan een tourtje door Hanoi want we kunnen pas om 14 uur inchecken. Het is erg warm in de ochtend en we proberen zoveel mogelijk in de schaduw te lopen. Lynn wil graag haar haar laten knippen, binnen no time zit ze ergens in een stoel en gaan we akkoord met een knipbeurt + haren wassen voor 400.000,- ze wordt flink in de watten gelegd (hoofd en schoudermassage) maar dat mag ook wel voor de omgerekend € 16 euro 😉. Maar goed dat we vanmorgen een paar miljoen hebben gepind! Wij zijn bij een koffietentje aan de overkant gaan zitten en als ze klaar is verteld ze honderduit over hoe goed en lekker het allemaal was. We maken nog een wandelingetje door de stad en bezoeken een trein café. Hier kun je aan het spoor zitten als er een trein voorbij raast. Het duurt ons iets te lang en na een drankje en wat foto's houden we het voor gezien (zonder trein). Bij het hostel chillen we wat in de middag en gaan daarna een gratis biertje halen bij de poolbar. 's avonds halen we wat street food En bezoeken de markt waar Lynn even haar skills laat zien bij het afdingen (geleerd van haar Zwitserse vrienden), ze weet voor een mooi prijsje een nieuwe zonnebril voor Annika te regelen!Read more