Satellit
Vis på kort
  • Dag 90

Ko Pha Nga

29. oktober 2023, Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

We hebben gekozen voor een slow boat voor de overtocht naar het naastgelegen eiland. Deze was 100B pp goedkoper maar doet er wel 2 keer zo lang over. Ik vind het heerlijk om op het water te zitten met deze temperaturen en deze zee dus de keuze was snel gemaakt. Omdat Lynn een beetje zeeziek was de laatste tocht wil ze graag binnen zitten (?) en Annika gaat bij haar zitten. Ik neem lekker op het buitendek plaats en raak snel aan de praat met een Bulgaarse dame uit Amerika genaamd Stoyana. Iedereen blijft ons verhaal enorm gaaf en inspirerend vinden maar zij had ook een heel interessante weg hier naartoe! Als 19 jarig meisje is ze naar Amerika gegaan om te studeren en vervolgens heeft ze daar een carrière opgebouwd in de horeca met uiteindelijk een eigen strandtent in Florida als resultaat. Ze is nu 31 en heeft een huis gekocht van de opbrengst en is nu een jaar aan het reizen. We wisselen mooie verhalen uit en al snel zijn de 2 uur voorbij en zijn we op het party eiland Ko Pha Ngan! We hebben een leuk huisje aan het strand, erg gedateerd maar de plek is top en vooral lekker dichtbij het strand van de Full Moon party. Het leuke is dat we Victor ook weer ontmoeten want hij was op ongeveer een dag reizen van ons vandaan en komt speciaal voor ons deze kant op om samen naar het feest te gaan. We nemen 's middags alvast een kijkje op de plek waar het morgen allemaal gaat gebeuren en kopen alledrie een leuke outfit en wat glow in the dark verf. Kleine flashback naar Lynn haar sweet 16 feestje! Onderweg spotten we nog wat apen langs de weg, ze zitten op vrij gevaarlijk plekje dus ik hoop maar dat ze niet geëlektrocuteerd worden! Bij het huisje genieten we van de zonsondergang en na het avondeten lopen we naar het hostel van Victor. Het weerzien is erg leuk en de sfeer is daar top. We kletsen wat af met iedereen daar, een erg grappige Australische barman (Rich) met geweldige verhalen en een leuke kijk op het leven en een rapper gemaand Thomas met een Rock&Roll uiterlijk en hij blijkt 2 kinderen te hebben die in Dordrecht wonen. Hoe bizar! Ook Lynn vermaakt zich prima met een groep meiden. Het is vandaag een heilige Boeddha dag waardoor het verboden is alcohol te serveren voor 12 uur 's nachts. Dit hebben ze gelukkig creatief opgelost door fruitdrankjes met vodka of rum te serveren die je kunt bestellen als ' Juice' 😂 en er klinkt hard gejuich en de bier bestellingen vliegen klokslag middernacht over de bar. Alvast een mooie opwarmer voor morgen!Læs mere