National Park Khao Sok 🏞️

November 2, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Na ons 'feestje van het jaar' hebben we wel even nodig om bij te komen! We slapen bijna de hele dag en gaan alleen even de deur uit om wat te eten. Lekker hoor, dit hadden we ook ingecalculeerd aangezien we geen 20 meer zijn. We genieten enorm na van de fele foto's en filmpjes en bespreken de leuke dingen die we hebben meegemaakt. Wat was het toch gaaf! De dag erna is reizen we weer verder naar een national park. We leveren de scooters in, valk bij de haven waar we de boot moeten hebben, maar dan blijkt dat de verhuur pas om 8 uur open gaat en onze boot vertrekt..... 8 uur.... 🙃 Het lukt gelukkig om iemand te bellen en tegen een extra betaling komt een familielid voor ons naar de winkel om mijn paspoort (borg) terug te geven. Gelukkig maar want we hadden een combiticket geboekt van een boot + busje en het zou zonde zijn als we die gemist hadden. Na 2 uur varen en totaal zo'n 5 uur rijden en een paar keer overstappen zijn we in het prachtige Khao Sok. Door vele gezien als het mooiste national park van Thailand. Onderweg is het al schitterend door de vele bergen en al het groen. We hebben een erg leuke kamer, lekker ruim en nieuw dus boeken al snel een paar dagen bij zodat we de tijd hebben om hier wat excursies te plannen. Als we 's avonds gaan eten loopt er een grote groep apen langs het restaurant. Via het dak dalen ze één voor één af en steken daarna voor onze neus de brug over. Er loopt er eentje door de cocktailbar en de eigenaar komt vlug aanrennen om hem weg te jagen. Daarna eten we onze pizza op en lopen (in de regen) terug naar de kamer om een plannetje te maken voor de komende dagen.Read more