• Day 151

Uitwaaien aan zee 🌊

December 29, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag hebben we vroeg de wekker gezet om de zonsopgang te gaan bekijken! Helaas regent het en dus draaien we ons nog even om, morgen weer een kans. We rijden even langs het toilet en gaan daarna verder richting Christchurch. Al snel zien we wat zeehonden langs de schitterende kustweg en we stoppen meerdere keren. Dan zien we in de verte wat boten en vliegtuigjes en er blijkt een enorme groep dolfijnen langs te zwemmen! We stoppen op een verlaten camping en hebben het beste ontbijt uitzicht ooit. De groep komt meerdere keren van links naar rechts en we kunnen het vanuit de camper aanschouwen. Af en toe lijken ze wel even gek te worden want dan blijven ze springen en salto's maken.

We rijden weer verder langs de kust en slaan af richting een klein gehucht, heerlijk rustig en niemand meer op de weg...dachten we. Al snel zien we weer allerlei borden met 'verboden te overnachten' en de paar campings staan bomvol. Deze plek is blijkbaar erg geliefd bij de locals en we snappen ook wel waarom. Het zwarte strand is erg mooi en breed en de golven zijn mega. We parkeren de camper bovenaan het strand en chillen hier de rest van de middag. We hebben nog een plekje op een camping kunnen bemachtigen dus we hebben geen haast om hier weg te gaan. Als de zon bijna onder gaat zoeken we de camping op en kijken met z'n 3en een film. Er is hier geen mobiel bereik dus we kunnen niets kijken op de laptop maar gelukkig heb ik nog een film gedownload op m'n telefoon. Houtje touwtje hang ik de telefoon aan het plafond en hij hangt precies voor onze neus, eigenlijk best prima! Nu weer vroeg de wekker zetten voor een herkansing...🌅