Cromwell

January 11 in New Zealand ⋅ ☁️ 23 °C

Nadat ik vannacht nog een paar keer zwetend wakker ben geworden na de spectaculaire dag van gisteren verslapen we ons bijna! We hebben 10 minuten om wakker te worden en weg te rijden want we hebben gisteren met korting een Jet Boat tochtje geboekt voor vanmorgen. Gelukkig blijken we ruim op tijd en we ontbijten nog even terwijl we wachten tot het zover is. Dat is echt een groot voordeel van op pad zijn met je eigen huisje. Na een kort ritje in een busje stappen we in een speedboot op een schitterende rivier. Deze stroomt uit het meer van Queenstown en is mooi blauw van kleur. Het weer is geweldig dus we hebben maar weer geluk. Al snel blijkt dat de kapitein/coureur zo gek is als een deur. We zitten nog geen 10 seconde in de boot of hij vaart al volgas rakelings langs wat rotsen die uit het water steken. Dit was blijkbaar de bedoeling want hij reageert erg koelbloedig en herhaalt het kunstje nog een paar keer. Het is enorm spectaculair om zo volgas langs de rotsen te scheren en we maken zelfs een paar spins, waarna we allemaal kletsnat zijn. Onderweg dolt hij wat met ons en de tijd vliegt voorbij. Dit had ik echt voor geen goud willen missen, het was zo gaaf!

Als we weer terug zijn doen we de gordijntjes dicht en trekken we allemaal snel wat droog aan. Had ik al gezegd hoe handig het soms is om met heel je hebben en houwen op pad te zijn?

We vervolgen onze weg richting lake Pukaki en als we aankomen kunnen we de de kleur van het water nauwelijks geloven. We hadden op Google maps al een rare kleur blauw gezien maar we hadden niet verwacht dat het zo blauw zou zijn in het echt. Aan het meer is een grote free camping en we zoeken een mooi plekje. Niet helemaal vlak maar ach, het uitzicht mag er wezen.