French Polynesia
Pointe Tetaeuo

Einmal um die Insel

August 31, 2020 in French Polynesia ⋅ ☀️ 26 °C

Moorea ist nicht allzu groß, doch trotzdem ist es natürlich praktisch, einen fahrbaren Untersatz zu haben. Gut, dass wir direkt von der Unterkunft ein kleines Auto mieten können und so geht es los Richtung Süden. Die einzige große Straße der Insel führt immer an der Küste entlang, links das Meer, rechts grün bedeckte Berge.

Nach der Umrundung des südlichsten Zipfels wird es etwas bewohnter. Am Straßenrand tauchen immer wieder kleine Stände auf, wie es bei uns mit Erdbeeren und Spargel Gang und Gebe ist, nur sind es hier Ananas, Bananen und Mangos, die angeboten werden.

Unseren ersten längeren Halt machen wir bei der nordwestlichen Inselspitze an einem Strand, der das Klischee vom Postkartenmotiv voll erfüllt.

Bis auf ein paar vereinzelte Menschen ist keiner hier, also ist schnell ein schattiges Plätzchen auf dem weißen Sand gefunden. Nach einer langen Schnorchelrunde und etwas Abmatten machten wir uns wieder auf den Weg. Nächster Halt: nächster Strand.

Fast noch schöner ist es hier, diesmal sieht man noch das bergige Panorama der Insel. Hier bleiben wir bis zum Abend und schauen zu, wie die Sonne im Meer versinkt.

Moorea

September 9, 2022 in French Polynesia ⋅ ☀️ 26 °C

Jolies plongées à Moorea !
      Beaucoup de poissons colorés et nous commençons à croiser quelques requins.

Un peu de bio : poisson perroquet, papillons, zancle, baliste bleu, coffres, chirurgien, perroquet, perroquet « tête d’œuf ».
      Est-ce que vous voyez le turbo sur la dernière photo ?

Moorea!

January 27 in French Polynesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na een heerlijk lange nacht in een prima bed worden we wakker terwijl het zonnetje al schijnt. De Airbnb bestaat uit een aantal eenvoudige huisjes, de Fare Club, en wordt gerund door een echtpaar. Er lopen wat kippen en honden rond en het sfeertje is erg relaxt. Er is een gezamenlijke (buiten) keuken en een soort eetkamer, een lange tafel onder een veredelde lange partytent. Hier kun je elke ochtend gratis ontbijten en heel de dag koffie en banaantjes pakken. De overige gasten zijn helaas allemaal Frans en we begrijpen weinig van waar ze het tegen elkaar over hebben tijdens het ontbijt. Prima, want we zijn pas net wakker en nog een beetje slaperig. Lynn en ik moeten hart lachen om Annika d'r versie van tot ziens in het Frans, deze klinkt ongeveer zo: "eau revaar!"
      Annika is wel echt goed bezig want gaat daarna een rondje hardlopen! Dan is het tijd voor het strand en we zien meteen een rog zwemmen. We pakken snel de snorkels en zwemmen een eind met de stroming mee naar de steiger van gisteren. Er ligt een beschermd koraalrif waar ook veel boten stoppen met mensen die een snorkeltrip hebben geboekt, het moet dus wel mooi zijn. En dat klopt zeker, we zien 2 zeeschildpadden zwemmen. En dat gewoon voor onze deur!! Verder is alles hier lekker krakkemikkig en dat verklaart ook waarom dit nog enigzins betaalbaar was maar de ligging is voor ons toch echt het belangrijkst! Annika blijft de rest van de ochtend naar het water staren op zoek naar haaien en ze spot er meerdere vlakbij de kant, ze zijn minstens 1,5 meter. Dat was op dezelfde plek als waar we gesnorkeld hebben....

Als we ons even hebben afgespoeld stappen we in de auto om een boodschapje te doen en de omgeving wat te verkennen. We zien tal van leuke winkeltjes en restaurantjes maar moeten een beetje op het budget letten dus we halen een baguette met la Vache qui rit en jambon 😋leuk om mee te maken dat Lynn groeit en volwassener wordt. Ze kan maar niet begrijpen dat mensen niet in een hostel willen verblijven want dat is juist het leukste dat er is en ze vindt de mensen die dat afkraken vooral zielig omdat die dit nooit mee zullen maken. Ook zegt ze 's avonds ineens dat ze het zo leuke en bijzondere dag vond en waardeert alles echt!

Moorea Turtles 🐢

January 29 in French Polynesia ⋅ ☁️ 28 °C

Heute stand auch wieder Schnorcheln auf dem Plan. Wir waren am Hauru Public Beach - hier sind wir ins Wasser gegangen und haben uns Richtung Norden/Nordosten (bis zur grünen Boje) treiben lassen. Highlights waren viele White spotted eagle rays und Meeresschildkröten. Am späten Nachmittag haben wir am Belvedere Lookout die Aussicht genossen.Read more

Nog een dag onze ogen uitkijken 👀

January 30 in French Polynesia ⋅ ☁️ 28 °C

Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe mooi het hier is en dat komt vooral ook door de locatie. We zitten in een voormalig resort dat ooit failliet is gegaan en toen in losse stukjes is verkocht. Het is allemaal erg basic en oud maar het sfeertje is geweldig! We hebben leuke gesprekken met de mensen die hier werken, op het strand is geen kip te bekennen en het ligt op de mooiste plek van het eiland, precies bij een reservaat en erg goed voor een zonsondergang. Het voelt echt als een droom om hier te zijn!

Vanmorgen pakken Lynn en ik de gratis SUP en paddelen naar een klein eilandje aan de overkant terwijl Annika haar dagelijkse rondje hardloopt. We zijn inmiddels behoorlijk rood dus we hebben allebei een shirt van mij aan. Het is wederom geweldig weer en de eigenaresse snapt er niets van, het is ineens zo warm en zulk mooi weer na maanden regen! Ze zegt dat de mensen voor ons zijn vertrokken na alleen maar dagen regen en zich niet meer kan herinneren wanneer ze voor het laatst een zonsondergang kon zien. Er is hier op dit stuk geen massatoerisme en het enige drukke dat we zien is dat er veel bootjes met snorkeltours langsvaren. Iedereen is ook zo vrolijk en vriendelijk dat je elke dag ook zelf vrolijk wakker wordt. We genieten danook optimaal! Even een boodschapje doen met de auto (en airco 🥵) en hierdoor gaat het ook prima met het budget. Vanavond wordt het een soort Mac & cheese. De rest van de middag doen we weinig, vooral genieten van alle foto's en filmpjes die we de afgelopen dagen hebben gemaakt! 's Avonds gaan we even afkoelen in de zee met op de achtergrond de ondergaande zon, lekkere koude Hinano erbij en we doen een leuk spelletje met elkaar. Lynn noemt het de toren van 4 en we vermaken ons kostelijk. Als we daarna nog een rog kunnen aaien gaat ons geluksgevoel door het dak. Wat was het toch weer een geweldige dag hier. We kunnen er maar niet over uit dat het zó goed bevallen is en voor het eerst zijn we ergens waar we liever niet weg gaan!

Moorea by boat

April 9, 2019 in French Polynesia ⋅ ⛅ 29 °C

Für heute haben wir wieder eine Schnorcheltour geplant. Wir werden morgens abgeholt und dann geht es auch schon aufs Boot - ein traditionelles Kanu 🥰. Den ersten Halt machen wir vor dem Luxusresort, das wir gestern schon von Land gesehen haben, da hier häufiger Wasserschildkröten anzutreffen sind. Tatsächlich lassen sich auch relativ schnell zwei Schildkröten blicken, nur ins Wasser können wir leider nicht 🙁.

Wir fahren weiter in die 'Opūnohu Bucht, wo wir von einer Delfinschule überrascht wurden, dieses mal sind wir allerdings auch über Wasser. Weiter geht es zu einer flachen Stelle in der Lagune, wo es nur so vor Stachelrochen und Schwarzspitzen-Riffhaien wimmelt. Die Stachelrochen waren richtig aufdringlich, haben einen angestupst und wollten gestreichelt werden. Wir gehen davon aus, dass sie als Gegenleistung Fisch erwartet haben 🤔. Die Rochen fühlen sich sehr merkwürdig an. Sehr glitschig und weich. Man konnte sich sogar an den Rochen festhalten und diese haben einen dann ein Stück durch die Lagune gezogen. Eine mal etwas andere Erfahrung 😀. Die Haie waren nicht ganz so aufdringlich, von ihnen konnten wir uns leider nicht durch die Lagune ziehen lassen, schade 😉. Wir haben aber auch nicht versucht sie anzufassen. Sind wohl nicht die passenden Tiere dafür.

Nach einer Weile Streichelzoo unter Wasser geht es weiter in die Coral Gardens zum Schnorcheln. Hier entdecken wir wieder eine Vielzahl an Fischen, Korallen und zwei weitere Stachelrochen.

Da Schwimmen ja sehr hungrig macht, geht es nach Motu Fareone, eine kleine Insel vor der Nordwestküse Mooreas, wo unser "Koch" das Essen schon größtenteils zubereitet hat. Es gibt mal wieder - genau - Poisson Cru mit Kokosbrot 😊. Dieses Mal machen wir das Poisson Cru sogar selber, bzw. sehen dabei zu. Fasziniert sind wir davon, dass es gar nicht so schwer ist, die Kokosmilch direkt aus dem Kokosfleisch zu pressen, quasi Kokosdirektmilch. Hierzu wird die Kokosnuss geraspelt und anschließend durch ein Tuch ausgepresst, das sieht ganz schön lecker aus. Und die Kokosraspeln schmecken auch vorzüglich 😋.

Nach dem Essen zeigen die Guides uns noch einen traditionellen Tanz - musst du wackeln mit die Hufte. Das sollte allerdings lieber keiner sehen 😂. Uns werden noch einige Pflanzen der Insel gezeigt, welche als Medizin verwendet werden. Von einem Strauch nehmen wir auch gleich ein paar Beeren mit, da ein Tollpatsch von uns sich bei der Schnorcheltour auf Rangiroa unter dem Fuß verletzt und sich das entzündet hat 🙈.

Das war ein ganz schön tierreicher Tag 🐢🐬🦈🐠🐚

Maeva a Moorea

September 6, 2022 in French Polynesia ⋅ ☀️ 26 °C

Changement de décor direction Moorea, à 10min de vol de Tahiti
      Sable blanc et lagon transparent 🏖️

Moorea - Französisch Polynesien

April 9 in French Polynesia ⋅ ☁️ 29 °C

Ich habe einfach wahllos Bilder hochgeladen, ohne Sichtkontrolle und Überprüfung ob Bilder doppelt sind.

Pointe Tetaeuo