Alcatraz en SF 🌁🌉

February 14 in the United States ⋅ ☁️ 13 °C

Als we wakker worden van de wekker zijn we nog niet echt uitgeslapen, we hebben allemaal nog een jetlag en hebben veel wakker gelegen. We moeten er toch echt uit want we hebben de vroege boot naar Alcatraz! Het ontbijt van het motel is in een soort kleine kantine met wat koffie machines, broodroosters en bakken cornflakes. Meer hebben we ook niet nodig dus dat is prima! Omdat we rustig willen beginnen gaan we met de auto want er zijn hier nogal steile hellingen, wel een beetje jammer dat de parkeergarage $ 10 per uur is. We zijn ruim op tijd en hebben geluk want we kunnen net mee met een boot eerder, scheelt weer 25 minuten wachten. We gaan binnen zitten want het is best fris! We volgen een leuke audiotour door het cellencomplex en lopen daarna nog een rondje om het eiland. Erg leuke ervaring, Lynn vindt dat het doordat we de 'The Rock' gekeken hebben net voelt alsof we naar Zweinstein zijn geweest. Op de terugweg lopen we nog even over Pier 39 en kijken naar de zeeleeuwen. En hoe kunnen we onze liefde nou beter vereeuwigen op deze valentijnsdag dan met een ♥ hangslotje aan het hek?!
    Na een simpele lunch van bagels met kruidenkaas in de auto rijden we door naar een uitkijkpunt voor de GGB, met regen toch iets minder dan de dag ervoor maar alsnog indrukwekkend! We rijden de hele dag door naar verschillende leuke punten. Een trap met mozaïek en rijden de bekendste straat met zijn bochtjes. Ondanks de regen hebben we heel veel gezien en een leuke dag gehad.