Old Sacramento 🛤️

February 15 in the United States ⋅ ☁️ 16 °C

Na ons basic ontbijt rijden we eerst naar een park in San Francisco om wat Red Wood bomen te bekijken, helaas blijkt dit onderdeel van een betaald gedeelte en we kiezen ervoor om door te rijden. We verwachten nog genoeg grote bomen te zien! Het weer is top en het uitzicht als we de laatste keer over DE brug rijden is erg mooi. Onderweg komen we langs een soort moeras/overloop gebied en het lijkt een waar vogelparadijs. Rond de middag komen we aan in Sacramento en gelukkig kunnen we de kamers al in, we lunchen op de kamer en lopen dan richting het oude centrum. Helaas valt snel op hoeveel zwervers hier wonen, het is een erg trieste bedoeling met tentjes en veel troep en het voelt niet heel fijn om hier langs te lopen als welbedeelde toerist. We lopen langs een mooie brede rivier en horen ineens in de verte wat zeehonden blaffen (🤷🏼‍♂️). Dat lijkt niet te kloppen (omdat we ver van de kust in het binnenland zitten) maar in de verte zien we ze toch echt op een steiger liggen! Vlak ernaast ligt de Delta King, een erg mooie ouderwetse stoomboot en allerlei oude saloons. We wanen ons helemaal in het wilde westen. Via het Capitol en wat stoomtreinen lopen we weer langzaam richting ons motel. Al met al een flinke wandeling en de rest van de middag doen we rustig aan om de beentjes te sparen voor morgen. Lynn belt met wat vriendinnen en wij chillen op onze hotelkamers. Vanavond gaan we typisch Amerikaans dineren bij Denny's. We lopen weer langs de zwervers en bestellen 2 gerechten en 2 voorgerechten en ploffen na het eten allemaal uit elkaar, wat was het lekker, en veel!! 's Nachts worden we wakker gehouden van de drugsdealende auto's met keiharde muziek op de parkeerplaats dus we zijn blij dat we hier maar 1 nachtje hebben.Read more