Yosemite 🏞 ☃️

February 16 in the United States ⋅ ☁️ 3 °C

Vandaag erg vroeg de wekker want doordat er een kans is op een bijzonder natuurverschijnsel (horsetail fall, een gloeiend rode waterval bij zonsondergang) is het park morgen alleen toegankelijk als je gereserveerd hebt, en wij waren te laat dus proberen we vandaag alles te zien. Het ontbijt in het hotel maakt alle ongemakken van vannacht goed en we nemen allemaal nog wat muffins en koffie mee voor in de auto. Op de snelweg worden we direct begroet door een mooie zonsopgang en het landschap om ons heen veranderd rap van stedelijk naar ruig en bossig. We kopen een American Beautiful jaarpas en als we het vragen geeft de ranger ons ook toegang voor morgen dus we kunnen toch 2 dagen het park in! Zodra we door de poort rijden wordt het om ons heen een winter wonderland en we kijken onze ogen uit. We wandelen naar de Sequoias maar dit blijkt een flinke glibber weg te zijn op gympies, dwars door de sneeuw! De wandeling is minstens net zo leuk als de bomen, die natuurlijk erg bijzonder en indrukwekkend zijn. Als we door rijden komen we in het hart van Yosemite uit en direct wordt duidelijk waarom dit park zo beroemd is. Wat ontzettend ruig en groot is het hier! We rijden er doorheen, stoppen zo'n 25 keer en maken een aantal korte wandelingen naar uitzicht punten en watervallen. Heel erg mooi allemaal. Omdat het bewolkt is (nihil kans) en omdat we behoorlijk versleten zijn wachten we niet meer op de 'firefall' en rijden nog een uur naar ons hotel. We frissen ons even op, genieten na van de foto's en kiezen een Mexicaans restaurant uit voor vanavond.Read more