Mostra sulla mappa
  • Giorno 282

Jungle

8 maggio, Costa Rica ⋅ ☁️ 27 °C

Vandaag hebben we het nationale park geboekt en al meteen om 7 uur omdat het dan nog lekker rustig is. We gaan het park zelf bekijken zonder gids en willen graag luiaards zien. Als we net binnen zijn zien we meteen een hertje wat heel dichtbij komt, veel leguanen, en een goudhaas. We lopen een stuk over het strand wat nu nog helemaal uitgestorven is maar zoeken snel weer de schaduw van de bomen op omdat de temperatuur al aardig oploopt. Elke keer als we mensen tegenkomen wordt er informatie uitgewisseld waar ze welk dier hebben gezien en worden we gewezen op een heel klein hertje. Daarna volgt een stuk met hoogteverschil en trappen, heel veel trappen. Hier zien we wat kapucijnaapjes, toekans en hele grote vlinders. Tijdens het wandelen horen we constant de brulapen maar die laten zich niet zien. We merken ondertussen dat het behoorlijk druk is geworden en veel mensen lopen wel met gids. Als ik een groepje naar een boom zie turen loop ik er heen om even te spieken en zie een kleine boaconstrictor op een boom. Als ik terug loop kan ik Erik en Lynn niet meer vinden en zie een ander groepje hoog in een boom kijken. Toch nog snel een keer spieken en jahoor daar hangt hij, de eerste luiaard. Ik ben zo enthousiast en wil zo graag Erik en Lynn vinden dat ik ze bijna straal voorbij loop. Maar we hebben gehoord dat er nog een is die veel lager hangt en dat is precies op het pad die wij nog moeten lopen. En inderdaad we vinden hem. Hij hangt zo dichtbij en geeft een hele 'langzame' show weg. Op zijn gemakje knabbelt hij een blaadje weg, hangt op zijn kop wat te krabbelen en kruipt heel traag wat vooruit. Wat gaaf om dat beest zo duidelijk te zien. We zijn ondertussen al 4 uur aan het wandelen en onze kleding is zeiknat van het zweet (niet normaal die luchtvochtigheid) dus we wandelen richting uitgang. Maar in die laatse 10 minuten komen we nog een hele groep brutale kapucijnaapjes tegen die aan tassen trekken, doodshoofdaapjes, en een bosvalk. Erik wilde graag een miereneter zien omdat hij deze nog niet gezien had. Helaas geen miereneter maar in de laatste meters loopt er nog wel een witsnuitneusbeer langs, Pura Vida!

De laatste dag in het dorpje gebruiken we om weer wat verder te plannen. We boeken een huurauto en een verblijf in La Fortuna. Daarna wandelen we naar de zipline. Hier kan je of met de snelle zipline of met een hele trage. Het is maar een klein rondje maar wel erg leuk omdat de zipline heel flexibel is. Lynn neemt de snelle en Erik de langzame zodat hij misschien nog wat dieren kan filmen als ze die tegenkomen. Erik ziet niks en Lynn beweert dat ze een brulaap heeft geraakt. Als we na afloop nog even met een Nederlands gezin staan te praten komt er opeens een brulaap voorbij over de electra leiding. Had Lynn toch gelijk.
    Als we terug wandelen zien we in de bomen nog een hele groep brulapen en vliegen de ara's weer voorbij. We gaan dit dorpje echt nog missen.
    Leggi altro