Afficher sur la carte
  • Jour 284

Op naar La Fortuna

10 mai, Costa Rica ⋅ ☁️ 30 °C

Pura Vida, letterlijk vertaald puur leven, maar het is het levensmotto van elke inwoner in Costa Rica. Het betekent zoiets als geniet, hou het simpel en vindt plezier in de kleine dingen. Je kan het bijna overal voor gebruiken. Volgens Erik betekent het ook zoiets als "je kunt vragen wat je wilt, die toeristen betalen toch wel!" Maar we proberen ons maar te focussen op het positieve en gaan zeker proberen om wat 'Pura Vida' mee te nemen naar huis!

Vandaag stond er een reisdag op het programma. We halen onze huurauto op en stellen de navigatie in. Het is een stukje van 230 km alleen door de bergen doe je er ongeveer 5 uur over. We stoppen nog 1 keer bij Crocodile bridge waar we wat flinke joekels zien liggen. Wat Google maps daarna doet geen idee maar de weg waar die ons heel wil sturen bestaat 'nog' niet. Daardoor krijgen we een alternatieve route dwars door hele kleine dorpjes met weggetjes zo steil dat ik af en toe denk dat de auto het niet redt. Het is wel een hele mooie route en zo zie je nog eens wat. We willen nog een stop maken bij een Walmart maar 20 km voor we er zijn staat opeens alles stil. Er is een vrachtwagen in de berm gereden en zijn voorwielen zijn afgebroken en hij blokkeert de hele weg. Terug gaan is geen optie dus dat wordt wachten. We kijken met z'n drieën de serie Dexter ( aan begonnen met Lynn na ons bezoek aan de Keys) op Erik zijn telefoon. Het begint ook al donker te worden en dat wilde ik liever echt niet, in de bergen rijden als het donker is. Pura Vida begint langzaam te veranderen in Pura ergenis, waarom duurt dit zo lang. Eindelijk na 2,5 uur stilstaan kunnen we weer doorrijden. Met een kleine stop bij de Walmart komen we uiteindelijk 9 uur na vetrek aan bij ons hostel. Negen uur voor 230 km dat moet vast een record zijn 🤔
    En savoir plus