Satellit
Visa på kartan
  • Dag 291

Gandoca Manzanillo national park

17 maj, Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

We wilden graag nog wat natuur bekijken en Lynn heeft andere interesses dus zijn Annika en ik er maar lekker vroeg op uit gegaan, voordat het te warm werd. Er zit een national park op zo'n 20 min. rijden en als we aankomen zijn we de eerste toeristen die het park ingaan! Het is vanaf het begin al schitterend, de blauwe Caribische zee loopt via een mooi strand direct over in de jungle. Met de ochtendzon erop een magisch gezicht en bijna onwerkelijk zoals de kleuren op je af komen. We verbazen ons elke hoek over het uitzicht en maken mooie foto's van elkaar. Onderweg proberen we wat dieren te spotten maar dit valt niet mee. Wel horen we (vlakbij?) een flink gevecht tussen wat brulapen. Gelukkig heeft Annika van de gids geleerd wat dit voor beesten zijn want je zou je rot schrikken, ze produceren zo'n angstaanjagend gebrul dat je zou denken dat er wat dino's tevoorschijn komen. Het brulgeluid van deze apen schijnt ook in Jurassic Park gebruikt te zijn. Het pad loopt nog enkele km's door maar het wordt al warm dus we besluiten te stoppen en een duik te nemen. Ik heb ook m'n snorkel meegenomen en ondanks dat ik in het begin wat mooie vissen zie stop ik er snel mee want de zee is te ruig en het koraal gevaarlijk scherp. Jammer maar helaas. Op de terugweg beginnen we flink te zweten en ons water is al snel op. Als we bijna terug zijn zien we eerst nog wat brulapen en ook nog 2 luiaards! Wederom was dit zeker een van de mooiste parken van onze reis! Als we terugkomen hebben we helaas nog geen water (sinds gisterenavond) en als we de was wegbrengen blijkt dat het hele dorp zonder water zit! Het is dus helaas niet mogelijk om met schone kleren terug naar Amerika te gaan.... 🙃

Lynn is de rest van de middag in de ban van 'het feest' 🎉. Vanuit het hostel is er een party georganiseerd bij een strandtent en ze is lekker aan het make-uppen en showt verschillende outfits voor onze mening. Halverwege de pre-party komt ze nog even bezweet binnen omdat echt wat deo nodig heeft want tafelvoetbal is echt zwaar! Vervolgens is ze weer foetsie en zullen we haar voorlopig niet meer zien.