Malaysia
Kampong Giam

Weg van de stad.

August 1, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen om 9 uur opgehaald door onze gids Robert die ons de komende 2 dagen begeleid en ook slapen we in zijn huis. Eerste stop noodles. Lekker maar we hadden net ontbijt op. Dus wel wat gegeten en koffie. Daarna genieten van de mooie natuur we zitten nu aan de grens met Indonesië zitten alleen wat bergen tussen. Daarna op ons verzoek een school bezocht erg leuk altijd. De school was druk bezig dus we mochten niet overal naar binnen. Daarna door naar een origineel longhouse waar de koppensnellers vroeger woonde. Nu moeten ze het van de toeristen hebben. We mochten ook een huis in waar Stijn de Chinese Police squat erg leuk vond op de tv. Verder kregen we limonade en moesten we rijstwijn proeven heel naar allemaal. Daarna door naar de hotspring waar de jongens lekker in de rivier hebben afgekoeld verder stelde het niet zoveel voor maar de natuur is prachtig. Daarna een middag hapje erg lekker en veels te veel en daarna na ons huis. Helaas is het andere huis wat we geboekt hadden nog niet klaar dus nu in de oude farmhouse waar vroeger een pepper boerderij was. Daar ff wat chillen en daarna door naar het dorp waar we eigenlijk zouden zitten danu. Daar hebben de jongens lekker in de rivier gezwommen en me stenen en bamboe gegooid. Daarna weer terug en ff douchen biertje en eten. Eten was echt fantastisch voor ons een bbq en alles was heerlijk biertjes on the side top. Stijn mocht de dj zijn en Emma en ik hebben zelfs de polonaise gelopen op leef van Hazes al met al een top dag. Morgen kanoën en naar een grot dus tot dan..Read more

Kayaken

August 2, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vannacht lekker geslapen in onze home stay. Daarna ontbijt echt veels te veel en toen kayaken. Eerst wat uitleg en daarna gaan ik met Emma en Alice met Stijn. We hebben 10 kilometer gevaren met een paar goeie stroom versnellingen. Tussendoor nog even een snack en wat drinken en vissen eten geven. Echt gaaf die vissen om je heen. Onderweg is het echt super mooi. Aan het eind nog even wat gegeten daar en snel door. We gingen naar de fairy cave maar deze was helaas dicht. Daarna maar naar huis want iedereen is best moe van het kayaken. Nu ff chillen en zo hier thuis eten we zullen zien.Read more

Bye bye kuching, hello jungle

August 1, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag gaan we richting de kleine dorpjes richting de grens met Indonesië, ook wel kampong genoemd. Onze gids roberth kwam ons vandaag ophalen rond 9 uur met de auto. Na een korte stop voor wat noodles richting het anas rais longhouse. Eerst een stop bij een school, altijd goed om te bezoeken! ze gaan hier vanaf 7 jaar naar school tm 12 en daarna naar de middelbare. Al met al een zeer nette school waarin ze ook al engels geven. Daarna de stop bij het longhouse, waarbij we ook binnen mochten kijken bij een nichtje van de gids.
      Na een plons bij de hotspring, richting ons verblijf. Al met al prima maar een beetje teveel kleur en rommel in de homestay. Ach ja, we hebben in ieder geval airco :)
      Aan het einde van de middag richting danu village, een super klein dorpje met een strandje waar stijn en emma een verfrissende duik hebben genomen. De dag hebben we heerlijk afgesloten met een bbq in een restaurant,. Al met al een geslaagde dag!

Kampong Giam