Satellite
Show on map
  • Day 11

    Zeedag van IJsland naar Noorwegen

    August 17, 2015, Norwegian Sea ⋅ ⛅ 15 °C

    Ondanks alles een goede nachtrust. Omdat we de klok een uur mochten terugdraaien hadden we een langere nacht. Voorzichtig gaan ontbijten vooral toast, en dan wat lezen in de cabin.
    We hebben een uitnodiging gekregen om te gaan brunchen van de Mariner Society.
    We komen te zitten aan een tafel met 4 Belgen en 4 Nederlanders, het is leuk om eens gezellig te kunnen praten. Jammer dat er zoveel lawaai is dat we alleen onze tafelbuur kunnen verstaan en met de anderen meer converseren in gebarentaal.
    Mijn glaasje champagne ging grotendeels naar Dirk, de soep at ik zelf op en de kip heb ik nauwelijks aangeraakt, het kleine lekkere gevulde pannekoekje ging nog juist naar binnen. Dan weer platte rust tot 4 pm, Dirk stuurde ik naar het Lido om daar een sigaartje te gaan roken met een borreltje. De zon schijnt het is zo'n 13° en heel zuivere lucht net of het heeft wat gevroren.
    Alle Indonesiërs van de crew zijn vandaag in batik shirts gekleed het is hun independence day. Als ik hun gelukwens met de feestdag zijn ze in de wolken. Om 3 pm was er een Indonesische thee ceremonie met specialiteiten van hen, ik heb echt spijt dat ik dat gemist heb, het was al te laat toen ik er aan dacht.
    We gingen dan maar naar de lounge om een spelletje Uno te doen.
    Toen we gingen eten om 7 pm nam ik 'chicken a la king' een soort kippenragout, met bloemkool en aardappelgratin, en wonder boven wonder dat smaakte mij voor de eerste keer in drie dagen!
    Daarna de show met allemaal Europese songs en vliegensvlug naar de kajuit want het eten moest eruit. Dirk ging nog een wonderschone zonsondergang fotograferen maar ik trok mij weeral terug in bed. Versteven van de kou kon Dirk gelukkig nog een kop cappuccino maken en mijn rug invrijven met tijgerbalsem, dat kan ik in de loop van de dag niet doen want dan gaat iedereen lopen. Met onze klok weer een uur vooruit kwamen we op onze Europese tijd en was het toch al 11 pm toen we naar bed gingen.
    Read more