Pretoria B &B

January 3, 2007 in South Africa ⋅ ⛅ 18 °C

Een heerlijke rustige nacht, tot 5u ongestoord geslapen en dan in gedachten de valiezen sorteren, als afleiding er een Flair bijgenomen want Dirk is nog niet wakker.
    Om 6u kwam de zon op en zo te zien wordt het een stralende dag.
    Planning:
    -ontbijt
    -Emanuel laten bellen naar onze B&B om afhaling te regelen
    -Inpakken: souvenirs + wat we niet nodig hebben in de soepele valies, alles voor 3 dagen en de thuisreis in de harde valies, hopen dat het lukt.
    - zonnen, zwemmen en luieren!
    We kregen nog een afscheidsreceptie, een dankwoordje van Emanuel en een liedje van de volledige crew.
    Vlug ingepakt en op tijd klaar voor Carl onze taxi naar Pretoria.
    Hij is een nationale guide, onderweg hebben we heel wat verteld over de trein en reclame gemaakt, zelf doet Carl gepersonaliseerde reizen. Hij spreekt 6 talen waaronder Arabsch en de Koxa klik-taal uit Zuid Afrika, en goed nederlands natuurlijk.
    De B&B Des Amies is prachtig, gelegen in de ambassadewijk. Achter de hoek de Amerikaanse ambassade daarover de Indische en de Koeweitse enz...
    We werden ontvangen met koffie en kruidkoek, alle uitleg met een plannetje om de weg te vinden, waar de restaurants zijn en natuurlijk de mooie kamer ingenomen.
    Corrine lijkt wat op Mrs Bucket, veel strikjes en kussens maar net en bezorgd, niet opdringerig.
    Na het uitpakken gingen we met het plan in de hand de omgeving verkennen. Corrine kwamen een staaltje zonnecéme omdat ze bezorgd was voor onz huid.
    We zijn hier +/- 5 km van het oude stadscentrum van Pretoria, op wandelafstand dus.
    Corinne is heel bezorgd en dringt erop aan om geen juwelen, geld of andere uitlokkende dingen mee te nemen, dat doen wij toch al niet alleen mijn camera gaat mee. Geld nemen we zo wie zo nooit veel mee.
    Alle huizen hebben tralies vòòr of achter het glas,omheiningen met prikkeldraad en nog onder stroom ook veel politie patrouilles maar al bij al voelden we ons niet onveilig.
    In een Pick'n Pay supermarkt een BBQ kip gekocht, broodjes en water en dit aten we 's avonds op onder de pergola in de tuin.
    Om 10u na een uitgebreid bad de 8! kussens van het hemelbed verwijderd en ons te rusten gelegd 5' en we sliepen!