Dagje uitrusten in Ajman

December 5, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 19 °C

Uitslapen? Om 7 u hield ik het niet meer uit in bed ik lag dan al een uur te woelen!
    Met een kop thee op terras alles in beweging zien komen is véél plezanter! Het is dan maar 16 graden.
    Het ontbijt slaat alles er is zoveel dat het stresserend zoeken is ;-)
    Verse omelet zoals in Thailand met groenten en on the spot gemaakt. Verse croissants uit de oven, deze staat wel degelijk in het restaurant. Engelse worstjes en witte bonen. Voor de Aziaten spicy rijst en groenten. Voor de Russen blini’s en voor de Amerikanen waffles.
    Voldaan gaan we naar het strand nu de temperatuur nog lekker is, klein briesje zoals bij ons en smeren maar!
    We blijven aan het strand tot 5u als de zon bijna ondergaat, op ons privé terras is het dan nog een half uurtje genieten. Een uitgebreide regendouche en we zijn klaar om naar hetzelfde restaurant te gaan als gisteren: Themar Al Bahar.
    Gisteren waren er verschillende mensen van de groep komen dineren en men vond het wel een chaotische bedoening. We hebben dus een andere manier van bestellen, per schotel.
    Eerst de mocktail (het fruitige alcoholloos aperitief) en de soep besteld. En inderdaad kwam eerst de soep en daarna het aperitief. Dan bestelden we een casserol en een combo, de casserol was bijna op als mijn combo schotel kwam. Onze aperitief was zo dik en fruitig dat we hem als dessert namen, eigenlijk een smooty.
    Na twee uurtjes betaalden we de rekening van 120 Dirham (28,36€) en wandelden we terug naar het hotel. Het viel ons op dat er geen enkele ster te zien was zelfs niet boven de zee waar geen licht vervuiling is!
    Jammer maar we moeten alweer inpakken, nu even uitknobbelen: wat in de valies, wat in de handbagage en wat in de tas die we nodig hebben op de boot. We hebben een excursie: een tochtje op de Perzische golf met zwemmen, snorkelen de dolfijnen opzoeken. Dat is dus voor morgen!