Overwinteren op Gran Canaria

January 24, 2018 in Belgium ⋅ ⛅ 13 °C

Door ondervinding wijs geworden vertrekken we een half uurtje later naar de luchthaven. Ttz Ronny van Christel die ons wegdoet komt ons ophalen om half 5, en 20’ later zijn we in de luchthaven waar we vlot onze bagage konden achterlaten, even doorstappen naar gate A61 en we moesten maar even wachten om in te stappen.
    4u en 10’ later, na een rustige vlucht, geland. Na een verdiende Tropical tijdens het wachten op de bus naar Santa Catalina en slechts één lange straat door om zowel ons app als een beetje verder het hotel Astoria voor ons Greta te bereiken. Het hotel van Greta viel mee leuke zetels in de lobby, zwembad en zonnebedden en dan nog half pension ook!
    Wij waren wat ontgoocheld door de minder goede staat van het appartement terwijl het behoorlijk duurder was, weinig kookgerei, versleten handdoeken en de tafelkleedjes die ik twee jaar geleden achterliet waren nog steeds in gebruik maar dan in abominabele staat!
    Gelukkig had ik een en ander van thuis meegenomen om de ergste mankementen op te vangen en enkele potten zal Clarissa moeten bijkopen, het poetsen maakt al een en ander bruikbaar.
    De temperatuur was bij aankomst slechts 18° maar in het zonnetje werd het toch 24° tot de wolken alles afkoelden.
    Het werd een dag van poetsen, aankopen doen en een kleine wandeling tot het openbaar zwembad waar eindelijk de verbouwing zichtbaar is, maar daarover later wel eens meer nieuws.
    Na ‘t eten kwam ons Greta wat UNO spelen maar laat werd het niet omdat we al zo vroeg opgestaan waren.