Las Coloradas

February 2, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 15 °C

Met de bus naar het schiereiland van Las Palmas, boven heet de wijk Las Coloradas, beneden is Playa Confidental. Tevoet terug naar Las Canteras. Lichtmis pannenkoeken gebakken en afsluiten in de bar van hotel Astoria.

Lange versie:
    Pas om 11u hadden we afgesproken om naar Las Coloradas te gaan, dat gaf mij tijd om rustig te ontbijten en om Tai Chi te doen.
    We namen de bus 41 in Santa Catalina en stapten op het eindpunt Las Coloradas uit. Dit is het uithangsel dat je ziet op de kaart van Las Palmas.
    Er was een wandelweg aangelegd waar je een uitzicht hebt maar niet op de zonsopgang of ook niet de zonsondergang. In het noorden is alleen de zee.
    Het laatste stuk leek wel een hondenweide. Maar de wandelweg naar beneden geeft een mooi uitzicht op Las Palmas en waar het vroeger slechts een landbrug was die bij hoog water overspoelde. Dat was in 1800, daarna werd het toerisme uitgevonden en nu is het volgebouwd.
    Vandaag is het Maria Lichtmis en ons grootmoeder zei altijd: er is geen vrouwke zo rijk of zo arm, bij lichtmis houdt ze haar panneke warm.
    Dus we besloten pannenkoeken te bakken. Naar de Superdino om kant en klaar pannenkoeken mix te kopen en als vieruurtje ieder 3 pannenkoeken.
    Het weer was zwaar bewolkt even kwamen we aan 21gr maar al gauw moesten we het stellen de de 18gr die blijkbaar deze week dikwijls op de thermometer staat.
    Na t avondeten nog even naar de bar van hotel Astoria dat is voor ons dan weer iets anders dan op ‘t appartement.