Info voor de geïntreseerden

September 1, 2018 in Norway ⋅ ☁️ 14 °C

We leven in een bus dus de afmetingen ken je wel ongeveer.
    Vooraan de bestuurder met aan de instap een houten bank en veel schoenen, we doen onze schoenen allemaal uit bij het binnenkomen: 8 volwassenen en een kind dus....
    Dan zijn er houten zitbanken en tafels zoals in een caravan, als we ‘s morgens en ‘s avonds eten dan wordt er een tussenstuk geplaatst zodat iedereen kan zitten.
    Daarna de keuken aan de ene kant een stevig gasfornuis met grote branders en een oven. Aan de andere kant de spoelbak. Overal omringd door etenswaren, kruiden en kookgerei.
    S morgens en ‘s avonds kookt Valerie kortweg Val genoemd en heel dikwijls is het vegetarisch zonder dat opvalt, ik zal haar receptjes eens moeten vragen!
    S middags wordt er gegeten wat we zelf kochten en at random, wie zin heeft begint en dan schuiven de anderen al of niet aan, soms is dat tijdens een stop op een mooie plaats of soms tijdens de rit. We leggen samen voor het middageten en wat versnaperingen en bier. Want als er geen overleg is dan eindigt Val met zes potten half opgegeten potten pindakaas bv.
    Dan volgen er 6 bedden, 3 aan iedere kant en boveneen. Ik heb chance want ik lig in ‘t middenste bed en heb een klein kunstig raampje.
    Dan is er een deur met daarna links onze kleine kastjes en de badkamer ttz een mini wastafel en een douche. De wastafel heeft geen afloop en het water loopt in de douchebak waar je best op je blote voeten instaat, ik schrok mij een hoedje de eerste keer en dacht dat ik iets kapot gedaan had 🤔
    Het water loopt 3 seconden en is koud! Dus enkele keren duwen voor je een beetje water hebt, op aanvraag kan je een douche nemen dan heb je warm water voor 10 seconden achtereen. Je moet wel 20” wachten tot de boiler warm water heeft.
    Aan de linkerkant een speciaal compost toilet: als je erop gaat zitten dan opent er een klep achteraan voor ‘the poo’ en vooraan is een voorziening voor ‘the pie’ goed mikken dus. Separett een Zweeds merk.
    Daarna nog een deur waarachter het privé gedeelte van Val, Tim en Fenna. De deur staat bijna altijd open dus veel privé is er alleen ‘s nachts.
    Gelukkig zijn er geen snurkers en geen nachtbrakers en de bedden zijn goed. Het is wel frisser dan ik dacht dus de donsdekens zijn niet overbodig.
    Zo dat was een inkijk in de bus. Oh ja we wisselen af voor de afwas en dat gaat prima.