Satellite
Show on map
  • Day 4

    Mardalsfossen

    September 1, 2018 in Norway ⋅ ☁️ 13 °C

    We vertrekken uit dit gehucht van Eiksdal om verderop aan het Mardalslake een hike te doen.
    Lange versie: Pauline, Jessica en Olivier gingen zwemmen in het meer waar we stonden, chapeau ik nam een warme douche in de plaats.
    Na een stevig ontbijt met porridge, een dikke havermout pap met appeltjes in, reden we niet zo veel verder naar het Mardalmeer. Daar legde Tim ons twee hikes voor één van 8u klimmen en met 1800m hoogteverschil en een andere naar een waterval en 4u stappen. Ik koos natuurlijk voor de laatste want echt klimmen zie ik niet zitten, de anderen gingen hogerop. Val en Fenna bleven aan de bus, een stevige verse tomatensoep werd ons beloofd na terugkomst.
    Onderweg dacht ik aan Yosimity park in de USA, dan aan de bemoste rotsen van Nieuw-Zeeland en boven aan de Cirque de Gavarnie in Frankrijk.
    Ik zat er een tijdje te genieten toen er een groep 70+ aankwam en we aan de babbel geraakten. Plezant gesprek en info dat de waterval maar 2 maanden loopt want ze komt van het meer bovenaan en dat wordt gebruikt om hydro energie op te wekken. Dus het straaltje dat ik zie is natuurlijk maar de waterval is kunstmatig!
    Zoals altijd ben je vlugger terug dan de heenweg en zo was ik rond 16,30u terug. Ik kreeg een vouwstoel en zette mij achter de bus aan het wiel zo was ik beschut van de wind, toen de wind ophield begon het te druppelen dus ging ik onder een grote spar zitten verder lezen. Om 18,15u kwamen de anderen terug. Het was een zware tocht geweest en ze waren op 3/4e gestrand. Een duik in het frisse meer en warme soep kikkerde hen op.
    Door de regen bleven we in de bus en deden twee onbekende gezelschapsspellen, het was plezant en de avond ging zo rap voorbij.
    Read more