Vinnufossen

September 3, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 18 °C

We vertrekken rond 11u naar vinnufossen de hoogste waterval van Europa, 860m hoog.Dan rijden we door naar Oppdal een ski-oord waar we overnachten.
    Lange versie: we nemen een uitgebreid ontbijt lekker buiten met een bol porridge, meteen het recept gevraagd.
    Dan vertrekken we en doen onderweg inkopen voor onze laatste lunches. We doen onderweg de hoogste waterval aan van Europa. Op ‘t eerste zicht dacht ik: is dat alles? Er staat een wegwijzer met Vinnu 0,9 dus ga ik de weg af en begin een wandeling door bosachtig gebied stilaan wordt het klimmen bijna van de ene boom naar de andere maar eens aan de voet is het wel de moeite waard. Terug aan de bus besluiten we om meteen te lunchen want het is een goed uitgeruste parking. De gekochte zalm is overheerlijk en dit keer hadden we goed brood ipv toastbrood.
    We rijden verder naar Oppdal, het weer is een beetje somber maar gelukkig droog en de mannen gaan petanque spelen Jessica en ik gaan rondwandelen eerst naar boven waar de skilift de mountainbikers afzet maar we geraken niet ver dus maar naar beneden tot de kerk en het mooie kerkhof, onderweg wandelen we door een fake oud straatje met skihutten die er gezellig uitzien. We zijn toch anderhalf uur onderweg en komen op tijd om te genieten van de heerlijke risotto die Val gemaakt heeft. Op het dakterras hebben we een goed zicht en zien we de lichtjes aangaan. Nog wat wijn en chocolade en de avond vliegt voorbij.