Satellite
Show on map
  • Day 7

    Trondheim

    September 4, 2018 in Norway ⋅ ☁️ 9 °C

    Vandaag minder goed weer en iets langer in Vangslia, dan een shopping stop in Oppdal en een bezoek aan de ongelofelijk onverwachte natuur in Magalaupet waar een spectaculaire sprong in het water werd gedaan, Vervolgens naar Trondheim om later naar Værnes de luchthaven te kunnen rijden.
    Lange versie: weeral vroeg wakker we zitten nog in de mist dus tracht ik in bed te blijven maar om 8u houd ik het niet meer uit dus een kattenwasje zo stil mogelijke langs de nooduitgang de bus uit. De mist valt en ik doe mijn thai chi aan de inkom van het skistation. Dan ga ik een lange wandeling maken om terug te zijn tegen 10u.
    We eten Huevos Rancheros, een Mexicaans gerecht. Ik ben een beetje wantrouwig maar het smaakt uitstekend. Een wrap met een soort saus van bonen met kruiden, een spiegelei en groentensalsa.
    Tim wil met ons naar Magalaupet een rivier waarin men kan duiken of een jump maken zoal zij dat noemen. Het weer is echter een spelbreker dus in een traag tempo maken we ons klaar en stoppen nog even in Oppdal om evt souveniers of andere dingen te kopen. Iedereen vindt wel iets naar zijn gading en we drinken nog een latte Machiato of dergelijks in een bakkerij/koffieshop en zo wordt het toch tijd om naar Magalaupet te rijden. Wonderwel klaart het weer een beetje uit en Paul besluit als enige een jump te doen, uiteindelijk doet hij er drie! Tim en Zack nemen wat film op voor de you tube editie en wij genieten van de speciale rotsen, zo een rotspartij zag ik nog nergens!
    Daarna rijden we het hele eind richting Trondheim. We parkeren op een camperparking om te eten en ik neem afscheid van de groep omdat ik ‘s morgens redelijk vroeg op de luchthaven moet zijn. Iedereen heeft een vlucht in de namiddag en vroeg opstaan is niet te doen, voor hen heb ik gemerkt, dus ik nam via hotels.com een hotel naast de luchthaven en kan zo de week afsluiten met een uitgebreid bad!
    Read more