Satellit
Visa på kartan
  • Dag 20

Dag 20: Royal Palace Museum & Vang Vieng

13 februari 2016, Laos ⋅ 🌫 14 °C

Onze laatste ochtend in Luang Prabang bezoeken we het Royal Palace Museum. We hebben gratis toegangskaartjes gekregen van Knut en Charles, want zij moesten eerder weg bij het museum en hadden ook alles al gezien,maar kregen toch nog kaartjes voor de volgende dag.
    Het museum is het voormalig paleis van Koning Sisavang Vong. Het was leuk om even rond te lopen, maar helaas was er weinig informatie te vinden over de geschiedenis. Er lagen veel mooie voorwerpen maar zonder gids of wat achtergrondinformatie is het dan al snel: oké, mooi, en weer door. Na een half uurtje hebben we het dan ook wel gezien.

Na dit culturele 'hoogtepuntje' staat de volgende bestemming op de planning. De reis naar Vang Vieng. We hebben een minibusje geboekt wat tot onze verbazing goedkoper was dan de lokale bus. Helaas blijkt dit de tot nu toe meest bumpy ride die we hebben gehad. We waren erg blij met onze gordels, anders waren we zeker tientallen keren tegen het plafond gestuiterd. De naar verwachting 5/6 uur durende rit, brengt ons in 3,5 uur in Vang Vieng. De chauffeur had ook goed de vaart er in. Na een wandelingetje van 3km komen we aan het centrum en gaan op zoek naar ons slaapplekje voor vannacht.

Het is een goedkoop guesthouse, dus verwachten niet al te veel. En niet al te veel was ook wat we kregen. Ons bed bestond uit een laagje tuinkussens en over de badkamer zullen we maar niet te veel uitwijden. Wij vroegen ons in ieder geval af of je er werkelijk schoner van werd. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.