• Mojave Desert

June 19, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 24 °C

LA GENTE ESTA MUY LOCA 🤪

Oké! Nu begint het serieuze shit te worden……20 days and counting!

Goed om te melden; we hebben de ESTA’s binnen ✅
    Kort door de bocht een visum maar zo noemen ze het dan weer niet. Allemaal leuk en aardig maar vanaf heden weten ook de Amerikanen hoe laat ik naar de wc ga, wanneer ik douche en hoe m’n werkgever heet 🤨 Bizar! De lijst die je pp moet invullen lijkt oneindig en het verbaasd mij dat ze m’n creditcard nummer niet gevraagd hebben…..En dat allemaal voor een keurige $21,- pp 😵‍💫
    Maar goed, als je dan toch geld aan t uitgeven ben dan kan je er maar beter zeker van zijn dat je ook “The land of Opportunity” binnen komt toch!!

Zo af en toe wil ik jullie al even mee nemen naar een van de plekken die we zullen bezoeken, gewoon omdat ik zelf te ongeduldig ben 😅

Een van die plekken is “The Mojave desert” (zeg; Mohavi)
    Onderweg naar Las Vegas rijden we vanuit het Sequoia National park langs Mojave en maken daar een tussen stop. Rechtstreeks doorrijden naar Vegas kan wel maar we hebben met elkaar afgesproken per dag niet meer dan, pak’em beet, 3 á 4 uur te willen rijden, met als enige uitzondering de rit van Vegas naar San Diego die 5,5 uur is.

Mojave koos ik ook met een reden, nmlk; Red Rock Canyon State Park
    Google zegt;
    “Red Rock Canyon State Park heeft schilderachtige woestijnkliffen, buttes en spectaculaire rotsformaties. Het park is gelegen waar het zuidelijkste puntje van de Sierra Nevada samenkomt met de El Paso Range. Elke zijrivierkloof is uniek, met dramatische vormen en levendige kleuren.

Of het nu gaat om de ietwat ongelukkige ligging of door zijn kleine formaat, het park is niet zo bekend en wordt zeer zelden gekozen als een van de belangrijkste haltes op roadtrips.

Historisch gezien was het gebied ooit de thuisbasis van de Kawaiisu-indianen, die rotstekeningen achterlieten in de El Paso-bergen en ander bewijs van hun bewoning. “

HOE GAAF! Deze tussenstop gaan wij dus goed gebruiken om het prachtige landschap te verkennen want zeg nou zelf…. Zijn die kleuren niet machtig mooi!? 😍😍 (Zie foto)