WHAT THE FOGGGG

July 12, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 14 °C

ANDERE KANT VAN SF

Vandaag onze laatste volle dag in SF.
    Een dag waarbij we lekker met de auto gaan touren, Maup en ik “vechten” bijna om wie er mag rijden 😂

Om maar meteen met de minst leuke te beginnen….TIS HIER ECHT NIET ZULK MOOI WEER 😒 Graad of 15/16 met dikke bewolking, of Fogggg zoals ze dat hier zeggen.
    Zo ook vandaag, jammer want gisteren was het best oké, niet warm warm maar oké
    Ik ben klink verwend als ik zeg dat ik daar van baal maar….tis wel zo! Dan maar laagjes over laagjes want jassen hebben we écht niet meer genomen.

Onze dag start vandaag bij het Golden Gate Bridge Park. We parkeren in de garage en lopen naar boven. Kak….miezer regen 🥺
    Het park zou volgens vele een super tof park zijn waar ze uren konden door brengen.
    Mss zijn wij te Rotterdams maar als ik voor een Chinees theetuintje, wat in het park al ligt, $12,00 p.p. moet betalen om binnen te komen ben ik al gauw klaar.
    Mss komt het door het weer dat we het niet voelen maar we zijn geen van drieën echt enthousiast…
    Oké dan laten we t park voor wat het is en gaan door; op naar De Golden Gate Bridge over naar Sausalito, een mooi vissersdorpje aan de overkant.

Wat is die brug immens maar wat jammer dat hij, net als 80% van de tijd, verhuld gaat in FOGGGGGGG!
    Wat een mensen massa joh 😅 van fietsers tot hardlopers, iedereen wil over de brug. Nouwww wij zitten prima in de auto 🤣
    Eenmaal de brug over rijden we zo de zon tegemoet ☀️ Yeahhhh daar was tie weer!

Als we Sausalito binnen rijden lijkt het wel een plaatje😍 Die huizen, die haven, die zon, hoe zeg je dat…idyllisch?!
    We parkeren langs de haven en nemen alles mee uit de auto. Gezien de hoge graag van inbraken wordt geadviseerd om ALLES uit de auto te halen en nog geen papiertje te laten liggen. Oké dat doen we dan ook!

We lopen langs de haven en dan langzaam het kleine centrum in. Wat gemoedelijk allemaal. En dus huizen…. Net als in SF staat alles hier tegen de berg aan gebouwd en dat is echt geweldig om te zien! Sommige huizen hebben een liftje naar boven langs de berg omdat de trap gewoon ze steil is 😅

We besluiten een Take Away -je eten mee nemen- te doen en genieten van een hamburger op een bankje bij de haven.

Als alles op is besluiten we terug te gaan naar de auto en gaan naar Muir beach. Een mooi stuk land aan de andere kant waar je veel trails -wandel/hike routes- hebt. En hup daar verdween de zon weer en kwam de FOGGGG weer opzetten….SERIEUS???

Ondanks dat beginnen we toch stoer aan een trail van 0,6 Miles. Althans het bordje zegt; Green gulch trail 0,6 mi ▶️, te doen toch?! Hahaha niks was minder waar! Na dik een uur lopen, een flinke klim naar boven, geen bereik hebben met de telefoons -dus geen gps- komen we eindelijk hoog genoeg voor 2 streepjes 📶 en zien we dat we nog niet eens op de helft zijn 🥴 We besluiten terug te gaan, zelfde route te nemen en als we weer heeeeelemaal benede zijn komen we tot de conclusie dat de 0,6 mi ▶️ wrslk betekend “over 0,6 mi begint de trail” 😮‍💨
    Handige Harries he…..

Wederom weer versleten gaan we terug naar de auto en gaan richting t hotel.
    Als laatste stop Ford Point bij de GGBridge waar je een geweldig uitzicht over de brug hebt….. ALS HET NIET WAS VOOR DE FOGGGGG! 🤪🤪

Al met al een lekkere dag!
    En morgen?
    Dan rijden we naar Yosemite National Park