Mexico
Santa Teresa

Kitesurfers

May 18, 2022 in Mexico ⋅ ⛅ 32 °C

7:30u De wekker gaat om te gaan sporten. M en ik willen een havermoutpapje als ontbijt, maar de keuken is nog dicht, sjais. Ik neem een fruitreep, is ook prima voor het sporten. We zijn zo'n uur gaan sporten, douchen, havermoutpapje en daar is de eigenaresse van het hostel weer met de baby wasbeer. We checken uit en nemen afscheid. Wat was ze open en behulpzaam, ik heb een fijn eerste hostelverblijf ervaren.
      Met onze backpack lopen we een paar straten verder naar onze nieuwe accomodatie. We droppen er onze spullen en gaan erna weer naar de spot voor de WiFi. M verwacht vandaag te kunnen kitesurfen, want de wind is erg goed. Hij appt met de kitesurfschool die aangeeft dat ze helaas niet op de zaak zijn en hij dus niet kan gaan kitesurfen. Teleurgesteld als hij is laat hij 't er niet bij zitten en gaan we meteen naar de kitesurfschool. Hier ontmoeten we Anna die bezig is met wat spullen opruimen. Anna heeft net het weekend ervoor goud gehaald voor het kitesurfen van de vrouwen!
      M legt alles uit over hoe graag hij zou gaan kitesurfen, hij op de wind aan het wachten is, contact heeft gehad met de eigenaar die hem zou contacteren maar dus niet gedaan heeft. Anna begrijpt hem helemaal en doet er alles aan om hem te helpen. Uiteindelijk krijgt ze 2 kiteleraren te pakken die ook nog willen gaan kitesurfen. We ontmoeten Mierko (it) en Leah (de) en pakken samen de kitespullen bij de surfschool.
      Een oudere man staat daar met z'n golfkarretje, hij is bewoner op het eiland en Mierko kent hem. Hij dropt ons af op Mosquito Beach waar de kitesurfers zijn.
      Iedereen gaat kitesurfen behalve ik, ik blijf netjes kijken en filmen. Ik vind het geweldig! Ik zie iedereen genieten terwijl ze vaart maken over het water en spelen met de wind. Ik beslis dat ik dit ooit ook wil leren.
      Leah probeert me te overtuigen dat ik het nu moet doen en dat het haar leven heeft verandert. Alle kitesurfers denken zo.

Na 2u is het genoeg geweest, pakken ze de spullen in en droppen de spullen bij een kitesurfer in het golfkarretje. Met heel wat tetris te hebben gespeeld past het allemaal net.😂 Mierko, Moreno en ik kunnen weer met anderen mee in het golfkarretje en zo gaan we.
      We nemen samen een ijsje en drinken een biertje op het strand waar we gisteren ook zaten.
      Pasta maken zit er niet meer in want het is al laat, dus snel douchen, klaarmaken en dan gaan we naar Leah waar Mierko ook voor 1 nachtje slaapt aangezien hij geen verblijfplaats heeft.. Hij had al uitgecheckt in zijn hostel en nog geen nieuw verblijf geregeld😅

Eenmaal daar aangekomen moeten we nog wachten en wachten.. Inmiddels is het 23u als we met een pizza bij "La Pinsa" zitten. Leah legt uit dat Pinsa een deegsoort is die heel speciaal is op het eiland en waar je geen buikpijn van zou moeten krijgen. Ze kent de eigenaar en zo krijgen we ook nog een gratis shotje en een pinsa met Nutella, omnom.

Eigenlijk wilden we opstap gaan, maar na een paar drankjes bij "The Hot Corner" trekken we het niet meer en nemen afscheid van Leah en Mierko. We zien ze morgen wel weer, nu is het tijd voor bed na een lange dag.

Santa Teresa