Morocco
Assif-n-Tgarst

Dag 4

June 10, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 18 °C

Aït-Benhaddou.
      Vanmorgen als wij de medina verlaten hebben we de keuze aan taxi's. We hebben gelezen dat erniet veel mogelijkheden zijn om geld te halen in de dorpen onderweg moeten we eerst nog geld halen. Als we het geld hebben gepind stappen we in een taxi die ons naar de autoverhuurder brengt. En kan ons grote rij avontuur beginnen. In Marokko en zeker in Marrakech is rijden een nieuwe tak van sport. Iedereen rijdt door elkaar. Auto's staan aan de kant geparkeerd op de rijbaan. Kortom het is even wennen. We gooien de auto vol diesel en gaan richting Aït-Benhaddou. De weg leidt langs een bergpas van 2400 meter. Onderweg hebben we diverse ondergronden gehad. Nieuw asfalt, asfalt met grote gaten, zand, grind en wat je nog meer tegen kan komen.
      Maar uiteindelijk kwamen we in de plaats aan. We kwamen een behulpzame Marokkaan tegen, oudmet 3 tanden die vertelde dat hij ook in Rotterdam was geweest 'Erasmus, artsen zonder grenzen. Hij kon ons door zijn staar operatie in elk geval het hotel wijzen.
      Na een lunch hebben we de kasbah bezocht. Hier zijn ze bezig om opname te maken voor De Terminator 2.
      Het is bijzonder om te zien hoe mensen hier woonden en nog steeds 5 gezinnen hier wonen.

Aït-Benhaddou / Ouarzazate Tour (I)

November 30, 2022 in Morocco ⋅ ☀️ 14 °C

Gestern Nachmittag habe ich mir für heute eine Tagestour nach Ait-Benhaddou & Ouarzazate mit einem Minibus gebucht (250 MAD). Das Frühstück auf der Dachterrasse muss deshalb ausfallen. Als Entschädigung gibt's ein kleines Paket mit Croissant, Brötchen, Banane und Joghurt. Letzteres ohne Löffel, so dass ich ihn mit den Fingern löffle 😆😏.
      Um kurz nach 7 Uhr klopft es schon an der Tür meines Riads. Der Fahrer ist schon bereit mich abzuholen. Zu Fuß geht's mit anderen Gästen zum stylischen Bus 😆. Abfahrt ist um 8 Uhr in Richtung Osten.
      Nach ca. 1 Stunde schraubt sich die Straße langsam hoch bis zum Tizi n'Tichka Pass auf 2000 m Höhe. Wir stoppen mehrmals an verschiedenen Aussichtspunkten, natürlich immer mit kleinen Shops verbunden. Die karge Landschaft ist richtig spektakulär und das Wetter gibt sein bestes dazu 👍.
      Auf der anderen Seite des Passes wird schwer am Ausbau der neuen Straße gearbeitet. Wir werden ordentlich herum gewirbelt im Minibus. Nach etwas mehr als 4 Stunden sind wir endlich in Ait-Benhaddou - ich bin Gott froh, nach dem herum Geholpere 😏👍.

Assif-n-Tgarst