Satellite
Show on map
  • Day 1

    Prvé kilometre

    October 11, 2018 in Hungary ⋅ 🌙 14 °C

    Danka sa náhli s autom domov a ani neskontroluje, či sa mi podarí naštartovať. Autíčko sa cestou porúchalo na vozíku nejde ľavé svetlo,na autíčku pravé... :)

    Pre mňa štartovací manéver vyžaduje odpádlovať dobrých 50m do riečiska, kým vôbec môžem zložiť motor.
    V riečisku sa hĺbka zvyšuje na "krásnych" maximálnych 1,5m. (tak by mi z auta trčal strešný stan, keby ma to pri vkladaní stiahlo a ja by som už nevyšiel von :)

    Pokúšam sa naštartovať a ani na tretí ťuk nič. Pumpujem benzín, nič.
    Je to kus stres, lebo voda viditeľne prúdi a ja v strede plavebnej dráhy neovládateľné, prúdom unášané plavidlo.
    Problém sa vyriešil, akosi som pozabudol, že aj tento supermotor má vytrhávaciu poistku...

    Zábave však nie je koniec. Motor sa nie a nie zahriať.
    Vždy pri zaradení zdochne. Takto sa s ním mordujem snáď pol kilometra, unášaný prúdom.
    Rybári z brehu na mňa čumia načo mi ten motor ryčí na voľnobehu a ja sa snažím zbesilým pádlovaním zabrániť zrážkam s veľkými zakotvenými plavidlami. Neskôr takto skoro nabúram do modrého člnku Rendorseg (abo jak sa to pise...). Našťastie len zakotvený bez posádky.
    Po hodne dlhej chvíli ten zázrak konečne zaradí. Lenže hĺbka vody dáko klesá. Maximum jeden meter. Vidím to dosť kriticky. Preplavím sa okolo sútoku s riekou Szamos a od toho bodu je Tisza oficiálne splavná rieka. Neprejdem ani kilometer a rieka sa začína rozširovať a to už šípim, že to bude problém. Maximálna hĺbka v ktorejkoľvek časti rieky kolíše medzi 0,5 až 0,7m, idem od strachu na voľnobeh. Dva krát vyklápam motor...

    Začína sa stmievať, tak sa v tejto polmetrovej vode poberiem na jeden kraj Tiszy (už nemám čas hľadať efektné pláže). Dobrých 50m od brehu končím na bruchu, hádžem kotvu, o ktorej účinnosti mám pochybnosti a leziem do nepriehľadného stanu postaveného v prednej časti loďky.
    Ráno z neho vyleziem a zistím, či som o kotve pochyboval oprávnene...

    P.S. na foto jedna z najznámejších pieskových pláži na Tisze (a je to fakt piesok, žiadne bahno) bohužiaľ teraz už úplne ľudoprázdna a ďalšia foto parádny (náš pôvodný zamknutý) vchod do vody. Viď. Pčo tam parkuje pred tým vchodom, či to niekto pozná. Také niečo by som v takom zapadákove vôbec nečakal, ale zjavne aj na brehu to vyzerá ako Kamenec na Šírave. Sú tu reklamy na ťahanie na lyžiach, v kolese a iné adrenalínové veci, takže v lete to musí byť iný život.
    Read more