• Day 3

Slowinsky národný park

October 23, 2022 in Poland ⋅ ⛅ 12 °C

2 hodinky adrenalínovej jazdy (malý Schumacher chápal, že sa ponáhľame a bolo to o život) z Gdyne a sme v Slowinskom národnom parku (stále sme v Poľsku), kde dochádzame tak, že podľa výpočtov máme na celý park max. 45 minút, ak chceme ešte dnes doraziť do Štetína v normálnom čase a ubytovať sa.

Plnou rýchlosťou teda vyrážame z parkoviska na asi 1km vzdialenú pláž, ktorá má byť príznačná tým, že okolo nej sú naviate piesočné duny a vraj sú tam pohyblivé piesky.

Pláž krásna, duny okolo tiež...
    Ale ten piesok... Úplne svetlučký a doslovne ako prach. Presne taký ako na Ko Hong (ten ostrov - NP - kde boli tie obrovské varany). Akékoľvek ďalšie výlety do Thajska sú zbytočné, keď taký piesok má aj Baltik :)
    No ale to podstatné, Baltik sa aspoň trochu predviedol. Hukot vĺn bolo počuť na zopár 100 metrov. Spenené vrcholky prevaľujúcich sa vĺn nám konečne dodali pocit, že sme pri naozajstnom mori. Navyše more nekonečné, až po horizont žiaden ostrov, žiadna loď, čo oko dohliadne vpravo i vľavo nekonečná piesková pláž. Z doobedného mrholenia sa vyjasnilo, obloha modrá, slniečko svieti, som šťastný a Danka tiež. Až na nedostatok času paráda!!!

Mal som ešte jedno tajné želanie (vidieť tuleňa), ale vedel som, že šance nie sú veľké, takže som si ho mohol prehliadnuť maximálne na náučnej tabuli.

Behom zase späť k autu a náš 45 minútový limit je vyčerpaný... Čas vyraziť do Štetína.