• Day 12

Emerald cave

March 7, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Bývala pirátska jaskyňa, ktorá je na tomto ostrove, je najväčšou atrakciou zo všetkých okolitých ostrovov a je zahrnutá v množstve fakultatívnych výletov aj z 2 hodín vzdialených lokalít. Preto sme si ju nemohli nechať ujsť.

Z nášho ubytka sme vyrazili na motorkách už o 7:15 ráno s ešte trčiacim sendvičom v ústach z rýchlych raňajok a pred ôsmou ráno už sme sedeli v kajakoch.
    Jedná sa tu o takú atrakciu, že už o 10-tej stoja pred jaskyňou lode s aj 100 cestujúcimi, ktorých masívne navyhadzujú do vody a sprievodca ich potom na šnúrke ako korálky pretiahne cez vodou zatopenú jaskyňu.
    My sme však najväčšiu atrakciu celého širokého okolia chceli len pre seba! Preto sme si privstali.
    Ku vchodu do jaskyne sa na kajakoch plavíme asi 1,5km popod možno stometrové kolmé skalné previsy a už to je samo o sebe zážitok.
    V oranžových vestách katastrofálneho stavu a vyblednutia s odtrhnutými prackami naskáčeme s čelovkami z kajakov do vody a cieľom je preplaviť 100m dlhú tmavú jaskyňu. 1 pracku nemám, jedna drží a druhá sa v kuse odopína. Hĺbka vody neznáma...

No a keďže ja nesiem vo vaku mobil na fotenie, tak ja vyvalený hore bruchom, ruky s vakom vo vzduchu a mňa cez jaskyňu ťahá remorkér Danka.
    Je to zážitok, nasmejeme sa do sýta.

Ale nie je to len o jaskyni. Jaskyňa je totiž tunel, ktorý na druhej strane ústi do kruhového priestoru s vlastnou plážou v strede džungle, kde slnko presvitá zhora len v úzkom kruhovom páse. Z každej strany sme totiž obklopení vysokými skalnými útesmi.
    A my sme na dne tej priepasti v malom idylickom prírodnom kúpalisku s priezračnou smaragdovo-zelenou vodou a príjemnou pieskovou plážičkou.
    No PECKA, hlavne keď sme tam o chvíľku úplne, úplne sami. V priestore, kde sú cez deň schopní touroperátori kvôli zisku natrepať aj 200 ľudí.

Peťka si zaplávala, urobili sme nejaké fotky, remorkér Danka pretiahol kontajnerovú loď Milan späť cez jaskyňu až ku kajakom a zážitok sme ukončili rehotaním sa na tom ako vorvaň Danka, tuleň Milan a mrož Ňaňo vyliezajú z hlbokej vody späť na kajaky a že to nebola taká sranda sa tam vytrepať...