• Day 12

Tajná pláž a plávajúce vrecia zemiakov

March 7, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

S kajakmi od jaskyne pokračujeme ďalej popri pobreží do častí, kde sa už suchou nohou dá dostať len veľmi obtiažne.
    Cestu lemujú vysoké útesy a po nejakom čase sa pred nami otvára malá krásna pláž, ktorú okrem nás okupuje len jeden kajak,aj ten neskôr odchádza.
    Sabai beach je takmer čisto piesková pláž uzavretá medzi dvoma 100 metrov vysokými bralami obrastenými bujnou vegetáciou. Je príliš ďaleko pre kajakovanie z hlavných pláži ostrovu Mook a pristávanie motorových lodí tu asi nie je povolené.
    Malý raj na zemi. Voda priezračne čistá, rybičky, delfínik, vorvaň, tuleň, mrož...

Kým Ňano robí prieskum okolia do chvíle kým zistí, že on už je pod drobnohľadom prieskumnej opice, ktorá skúma jeho, tak Peťka si z palmových listov vyrába plážové ležadlo.

Nebyť toho, že sa Ňaňo plaší späť na ďalšie atrakcie viem si tam predstaviť prelenivieť zopár hodín...

Pri pádlovaní na kajakoch cestou späť dostaneme možnosť pozorovať spomínanú korálkovitú reťaž z ľudí ako sa pomaly formuje pred vstupom do jaskyne.
    Bože to je komédia a tragédia zároveň.
    Výletná loď s asi 70timi ľuďmi. Vydržali sme pozorovať asi troch. Každému osobitne musel sprievodca vysvetliť ako zísť po schodíkoch do vody a nejako ho do tej vody polonásilím aj dostať. A všetci ako kysnuté knedle, čo prvý kráť idú do vody a vo vode sa vznášajú len vďaka veste. Pohyblivosť nulová - strašné. Už mi je jasné, čo znamená, keď si zaplatíš poldňový výlet loďou. Dve hodiny sa len pozeráš na nástup a výstup svojich spolucestujúcich a potom sa vzhľadom na robotickú neschopnosť spoluvýletníkov nahádzaných do vody necháš ťahať ako vrece zemiakov zabalené do plávacej vesty.
    Hrôza.
    Uvedomujem si ako zásadne sa líšime od štandardného turistu a ako si o sebe myslím, že sme úplne normálni zdravo odvážni ľudia. V skutočnosti však sme promile najodvážnejších z tohto ostrova.
    To si potvrdzujem, keď si dávam dokopy, že celá požičovňa kajakov mala 6 kajakov a v čase nášho návratu boli požičané až 2. A podobne je to aj s motorkami.
    Takých samostatných, odvážnych prieskumníkov ako sme my je tu na ostrove desivé mimimum.

Ňaňo, Maja, Peťka - ospravedlňujeme sa vám, že sme vás našimi dovolenkami zatiahli do tak nebezpečného sveta :)

P.S. Posledný obrázok je len pre ilustráciu stiahnuté z internetu, lebo by mi pripadalo neetické ich fotiť - aby ste videli, o čom hovorím. Vpredu sa držia záchranného kolesa a to ťahá vedúci. A vedzte, že sa tu zďaleka nejedná len o čínske posádky, ktoré sú svojim "safety first" (kúpem sa v 30cm vode v záchrannej veste) známe po celom svete...