Nepal
Raneepauwa

Here you’ll find travel reports about Raneepauwa. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Muktinath - Annapurna Day 10 (End)

October 29, 2015 in Nepal

(3800m / 22 km travelled) After descending from 5416m to 3800m and battling the snow all the way down, I settled in a lodge in Muktinath, which can be more aptly described as a growing mountain town than as a traditional village. There was even free Wi-Fi for me to sync these footprints. But free WiFi at a Yak farming town in the middle of the Himalayas, even where finding bread was a challenge...? The world is a peculiar place. After conquering the pass earlier this morning, the shower and warmth were a much more welcome commodity than that interweb stuff all the kids are raving about. Tonight I will decide where to venture tomorrow.Read more

מוקניפאט

May 14, 2016 in Nepal

טראק האנפורנה הסתיים, 95 קמ שכמעט הכל בעלייה של 4400 מטר גובה, מרגיש טוב

Dag 9

November 29, 2015 in Nepal

Na een ellendig koude nacht eten we ontbijt in een koude eetzaal. We hebben inmiddels de dikste kleding aangetrokken. Gelukkig schijnt de zon vandaag weer en dus wordt het onderweg weer warmer. Daarnaast ziet alles er weer een stuk beter uit. Het lijkt een beetje op een maanlandschap, maar dan met kleine struikjes. We lunchen in Thorung Phedi en besluiten door te lopen naar High Camp op 4900 meter hoogte. Als we in Thorung Phedi zouden blijven moeten we morgenochtend om 04:30 uur op pad. Als we nu doorlopen kost ons dat nu een uur, maar dan kunnen we morgen 05:30 uur starten voor 'the finale push'. Als we in High Camp aankomen zijn we behoorlijk gesloopt, maar toch doen we een korte hike de heuvel op naast het kamp. Zo pakken we nog 200 meter hoogte mee en dat helpt tegen de hoogteziekte. Er is maar een guesthouse en we kennen iedereen die er verblijft van de afgelopen dagen. Tegen de voorspellingen in is er wel een kachel. Zodra deze brandt zit we met z'n allen rond de kachel verhalen te vertellen. Omdat we om 04:40 uur op moeten gaan we vroeg onder de wol.Read more

Dag 10 - D-Day

November 30, 2015 in Nepal

Gebroken van de kou staan we midden in de nacht op. Het is kraakhelder en de sterren staan er mooi bij. Dit betekent ook dat het gruwelijk koud is. In de kamer is het één graad(!), buiten vriest het dat kraakt. Na een snel ontbijt gaan we 05:45 uur op pad. Het is nog helemaal donker en het pad is in het begin wat lastig in te schatten met de hoofdlampen. Het pad is bedekt met sneeuw en ijs en loopt langs een steile helling. Het pad wordt beter zichtbaar als de zon opkomt. Dit levert tevens prachtige plaatjes op. De klim naar de Thorung-La Pass valt zwaar, niet in de laatste plaats vanwege de ijle lucht. Michelle vecht zich dapper een weg omhoog. Gordon helpt de laatste 200 m mee (lees: sleept omhoog). Om 08:40 uur komen we aan bij de pas. Daar warmen we een beetje op met een kopje thee; de veldflessen klotsen van het ijs. Na het maken van de foto's als bewijs van de prestatie beginnen we samen met Jesse en Odiel - die op de top op ons hebben gewacht - aan de afdaling. Dat is ook nog een dingetje: vier uur steile afdaling. Ook dit is enorme afzien. Na ruim drie uur komen we bij een lunchplek en geven we onze knieën een uurtje rust. Het laatste stuk kost extreem veel moeite, maar we halen Muktinath. We hebben het gehaald! Het hotel heeft een snoeihete douche en dat is een verademing na alle kou. Het eten is hier ook perfect en de grote open haard is warm en gezellig. We stellen de trip naar onze ijskoude kamer zo lang mogelijk uit. We zijn klaar met de kou... Maar we hebben het wel mooi ff gehaald vandaag!!Read more

Dag 8

November 28, 2015 in Nepal

We verlaten Manang om nu serieus de hoogte op te gaan zoeken. Om 08:15 uur registreren we ons bij de trekking autoriteiten en gaan we op pad. Het is vandaag bewolkt en dus is het minder heet als we lopen. Nadeel is dat we door een vrij kaal gebied lopen en dat dat er zonder zon nog iets minder fraai uitziet. Het is geen lange wandeling vandaag. Na drie uurtjes kunnen we rustig lunchen in Yak Kharka. En uurtje later zijn we al op de plaats van bestemming: Letdar. We zitten nu op 4200 meter. De kamers hebben geen verwarming en de temperatuur daalt behoorlijk in de nacht. Met de andere hotelgasten (Canadees, Nieuw Zeelands en Duits) spelen we een potje pesten rond de kachel in de eetkamer om de tijd te doden en warm te blijven. Morgen proberen we door te lopen naar het hoogste kamp voor de Thorung-La Pass zodat we zo dicht mogelijk bij het hoogste punt van de trek zitten.Read more

Raneepauwa