Netherlands
Polder Nieuwe Bildtpollen

1-8 De Westereen - Bert

August 1, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Ik ben om tien over zes wakker omdat ik moet plassen. Het drupt. Op het moment dat ik me uit mijn slaapzak heb gewurmd: echte bui. Dan maar even niet plassen. Vindt mijn blaas niet leuk. Maar ik pak vast van alles in. Maar ja, die blaas. Toch maar regenjas pakken. Inderdaad: droog. Maar wel met mijn nieuwe waterdichte schoenen door het natte gras! Gaat goed. Ik kan mijn koffie en havermout nog buiten koken. Dan begint het weer te regenen. Ik weer naar binnen. Ondanks al dit gedoe fiets ik om 10 over half 8 (!) weg. Mooie fietspaden, rustige weggetjes. Prima. Ik doe nog een extra slingertje om een mini stukje 11 stedenroute te kunnen doen en omdat ik bang ben dat ik anders te vroeg bij Bert ben.
      Half 11. Koffie met Bert en Jo (de buurvrouw).
      Na Berts middagdutje richting Zwarte Haan voor flamingo's. Maar we zien alleen flamingo-spotters. Pas bij het mega vergroten op mijn tablet blijkt dat we ze toch hebben "gezien". Daarna samen met Bert aan de tent geknutseld zodat die een regengootje krijgt. Dat is het enige wat ik niet zo handig vind aan deze tent. Als je hem openritst krijg je een plens water in je nek. Het gaat vast werken, want het trekt helemaal open😏.

14-6-2021 Bert

June 14, 2021 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Zoals gepland in de zon wakker. Scheelt een hoop met tenten zeulen. De route is veel leuker dan dat hij op de kaart leek. Dat is ook omdat er allerlei snelwegen bij gekomen zijn en de wegen waar het fietspad langs gaat, een heel stuk rustiger zijn dus. Maar ook nog onverwachte vrijliggende fietspaden. Heel fijn. Onder de Burgumer Mar langs. De gele weg is zo rustig dat ik er vrijwillig langs blijf rijden zodat het niet om is. Burgum en dan over de Wyns (?) heen. Dat blijkt een pontje, gaat pas vanaf 13.00. Mooi, lunch dus, er zijn slechtere plekjes. Om kwart voor vaart hij al, ik ben om 14.30 bij Bert. Ik heb ook dik wind tegen. Deur dicht. Logisch, hij had een afspraak. Ik zet de tent op, wil bij de buren water gaan halen, is hij gewoon thuis. Hij lag nog te slapen, die afspraak was vanochtend. Ik blij dat ik er al ben. Als vanouds zitten kletsen met een wijntje, nadat we eerst heel veel kleefkruid hebben gewied.
      62 km.

Polder Nieuwe Bildtpollen