New Zealand

Pengembara di tempat ini
    • Hari 50

Glentanner🏕️ & Lake Pukaki 🏞️

20 Oktober 2022, New Zealand ⋅ ☀️ 9 °C

🇩🇪 Wir sind auf dem Campingplatz in Glentanner mit unserem Dream Sleeper Mini angekommen🏕️. Hier werden wir die nächsten Nächte im Auto übernachten (der hintere Berech lässt sich in ein Bett umwandeln, im welchem sogar ein 195 cm grossen Mann schlafen kann)🚐. Zum Glück sind wir gut vorbereitet, denn die Temperatur in der Nacht sinkt bis auf 2 Grad Celsius❄️🥶. Durch die grosse Entfernung zur Zivilisation gibt es kaum Lichtverschmutzung, entsprechend gibt es in der Nacht unzählige Sterne am Himmel🤩. So etwas haben wir zuvor noch nie gesehen! 🌌

🇮🇹 Siamo arrivati al campeggio di Glentanner con il nostro Dream Sleeper Mini🏕️. Qui trascorreremo le prossime tre notti in auto (il posteriore dell'auto si trasforma in un letto in cui può dormire anche un uomo alto 195 cm)🚐. Per fortuna siamo ben preparati, perché di notte la temperatura scende a 2 gradi❄️🥶. A causa della grande distanza dalla civiltà, non c'è quasi nessun inquinamento luminoso, di conseguenza di notte ci sono innumerevoli stelle nel cielo🤩. Non abbiamo mai visto nulla di simile prima d'ora! 🌌
      Baca lagi

• Hari 270

Mount Cook, Lake Pukaki en Lake Tekapo

12 Oktober 2023, New Zealand ⋅ ⛅ 8 °C

We slapen langs de 'stargaze highway', een gebied waar snachts alle lampen worden uitgezet waardoor je goed naar de sterren kan kijken ⭐💫 Dit gaan we in Nederland met alle lichtvervuiling zeker missen.

In de ochtend rijden we langs lake Pukaki naar de voet van Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland 🏔️ (3724m). We lopen 11km door de Hookey Valley. Een super populaire wandeling, en dat is ook logisch want zonder dat je zelf erg hoeft te klimmen heb je alsnog hele mooie uitzichten 😍
      In de gebied is veel van het landschap gevormd door gletsjers. Indrukwekkend om te zien hoe die enorme hoeveelheid ijs ooit haar weg heeft gebaand naar de zee.

Ook bezoeken we de Tasman Glacier. Het water is super blauw en zorgt weer voor plaatjes die er bijna gefotoshopt uit zien.

Na weer een actieve dag trakteren we onszelf op een ijsje en kamperen we op een mooie ruime plek met uitzicht op de bergen. De volgende dag staat er nog een meer op het programma: het nabijgelegen lake Tekapo. Ook hier maken we een lange wandeling, en boven op de heuvel begint het super hard te waaien 🌬️. Helaas, want daardoor is het cafe waar we ons wilden opwarmen gesloten, iets waar we helemaal bovenaan de klim dus pas achter kwamen 🥲 Dan maar snel doorlopen! We overnachten op een goedkope camping met hele aardige mensen en warme douches 🚿❤️ ook gaat de zon nog even schijnen! Voor het eerst in Nieuw Zeeland is het eventjes korte-broeken-weer.
      Baca lagi

• Hari 13

Day 13: Along Lake Pukaki

10 Mac 2020, New Zealand ⋅ ☀️ 48 °F

Omarama Four Square - Found the glory that is dairy-free Magnum bars
      Bikers with skid marks, taught us an important risk of riding without a fender
      No wind in the afternoon, crazy reflections

Anda mungkin mengenali tempat ini dengan nama berikut:

Boundary Creek

Sertai kami: