New Zealand
Fairfield

Bokningsmiss - B&B i Dunedin

November 18, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 9 °C

När vi i skymningen kom fram till vårt efterlängtade boende i en förort 20 minuter utanför Dunedin, som vi i vanlig ordning bokat bara några timmar innan, såg det oroväckande släckt och tyst ut. Brev hängde ut utanför brevlådan. På Booking.com stod det inte ens att det var ett B&B och inte ett hotell.

Efter att ha ringt värdparet visade det sig att de var bortresta och tydligen hade glömt att avaktivera bokningstjänsten. De erbjöd oss ändå att bo i gäststugan de hade, som de hade ställt i ordning till en annan gäst nästa dygn. Men när det visade sig att de inte kunde ta betalt i annat än kontanter eller internationella banköverföringar blev det för mycket krångel och vi drog oss ur. Snabbt letande efter annat boende!

Det blev ett mycket sunkigt hotell mitt i staden i stället. Inte kul att stå utan boende klockan nio på kvällen, när man dessutom inte hunnit äta middag!

Eftersom klockan var närmare tio när vi checkat in fanns det bara ett enda matställe öppet i hela centrala Dunedin - McDonalds. Och de visade sig ha ett uselt vegetariskt utbud. En hamburgare där biffen bytts ut mot ett ägg! (Bild 2) Detta i ett land där enligt uppgift 10% av befolkningen är vegetarianer.

Fairfield