Norway
Båtskaret

Wandeling bij Båtskaret

August 11, 2018 in Norway

Vandaag schijn het zonnetje weer, dus ideaal wandelweer. We rijden naar Båtskaret, iets noordelijker van Beitostølen. Van daaruit maken we een rondwandeling door de bergen en langs de meren Vinstre en Olevatnet. Het eerste uur is het klimmen naar een top met mooi uitzicht. Daarna volgt er een afdaling naar het meer Vinstre. Het gebied is rotsachtig en open, maar meer richting Olevatnet veranderd het landschap. We lopen nu door een gebied met kleine bomen, een echt bos kun je het niet noemen. Natuurlijk zien we onderweg weer overal riviertjes en kleine meertjes.

Bij een wat grotere rivier kunnen we niet oversteken. Er liggen nog wel resten van wat ooit een brug zal zijn geweest. We lopen een stuk stroomopwaarts om een plek te kunnen vinden waar we kunnen oversteken. Uiteindelijk lukt het ons om springend de rivier over te steken. Daarna gaat de route weer verder door een soort bos.

Het laatste stuk van de wandeling gaat over een bergkam, maar we moeten dan eerst wel weer klimmen. We zijn al een tijdje aan het lopen, dus het klimmen valt best wel tegen. De uitzichten aan beide kanten van de bergkam zijn erg mooi, maar we zijn blij dat we naar 5 uur wandelen weer terug bij de auto zijn. Het was wel een leuke en afwisselende tocht.

Båtskaret, Batskaret