Norway
Geithaugen

Moshøen en Mo i Rana

April 11 in Norway ⋅ ☁️ 3 °C

Gereden naar Moshøen en Mo i Rana. Bij Moshøen wilde ik een trap beklimmen om een uitzicht te hebben over de stad, deze had 3000 treden. Daar aangekomen ging dat niet lukken door ijs/sneeuw. Uiteindelijk tot ongeveer 300 gekomen helaas. Toen een mooie route gelopen langs de rivier. Door naar Mo I Rana alleen daar was niks te beleven. Doorgereden en gezocht naar een plek om te overnachten, en zo geschiede. 🫡Read more

Helgelandstrappa

June 13, 2022 in Norway ⋅ 🌧 11 °C

Nach dem Frühstück ging es direkt nach Mosjøen zur Helgelandstrappa. Hier sind wir 3000 Steintreppen hoch gewandert. Nach 1,5 Stunden waren wir dann wieder unten und ziemlich fertig. Leider ist zur Zeit sehr schlechtes Wetter, sodass wir uns für die nächsten Tage etwas überlegen müssen.Read more

Mosjøen

July 4, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 22 °C

I dag hadde vi tenkt oss en tur inn Forslandsdalen til Øvre Forsland Kraftverk. Kraftverket har blitt kjent for sin moderne arkitektur og blitt et populært turmål.

Men, i dag greide Google Maps å lure oss gitt - ved rett og slett kjøre oss inn i den lengste veitunnelen i Nord-Norge - Toventunnellen med en lengde på 10 665 meter.

Vi skulle svingt av rett før tunnellen, men... Jeg gadd ikke å snu på andre enden for å kjøre den tilbake. Så da havnet vi plutselig i Mosjøen - én uke før skjema 😝

Mosjøen Camping var fullbooket pga. caravan-treff og Festspillene Helgeland som begynte i dag. Men, vi fikk en bobil parkeringsplass rett ved der Helgelandstrappa starter 😀 Og herfra går det turstier i alle retninger 👍

Så får vi se da om vi prøver oss på Forslandsdalen i løpet av uka, eller om vi skal la den være til vi får nytt turfølge på besøk 🤔

Pga. Festspillene Helgeland er det plassert ut flere kunstverk langs turveien utover mot Marsøra og skal illustrere huldrenenes evne til å lokke oss mannfolk ut i uløkka 🤨 Og de er rundt oss den dag i dag - så vi må være på vakt hele tiden 🤣😂

Mosjøen

July 5, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 22 °C

I dag har vi prøvegått Helgelandstrappa 🐕😅
      Zorro tror jeg er en av de hundene i Norge som har gått flest trappetrinn 🐕 Og det er helt tydelig at det ikke lenger er noe han foretrekker når han skal ut på tur 😝
      Men, en hund strekker seg helt inn i døden for å tilfredstille sin eier! Og det tror jeg mange hundeeiere bør tenke over 🧐

For i dag, fikk Zorro meg til å snu og gå ned igjen. Han nektet regelrett å gå videre og viste tydelige tegn med halen mellom beina og liksom snu seg vekk. Jeg har ikke lyst til dette 🐕

Jeg brukte litt tid på situasjonen, for vi er jo «gamle» begge to. Vi satte oss ned for å hvile og kose litt. Etter noen minutter og litt kjærlighet, spurte jeg om vi skulle gå ned igjen. Responsen overveldet meg følelsesmessig, for den reaksjonen jeg fikk overrumplet meg fullstendig. Halen gikk rett til værs og han trynsleiket meg så til de grader at jeg smeltet fullstendig 🥰

Det endte med at vi gikk ned og han fikk bestemme tempoet selv 🐕

Har jo hatt en mistanke om at han begynner å slite litt med skuldre og hofter som sin far... Men, det er ingen ting som tyder på det bare han får velge ruten selv... Da er det ingenting som hemmer 🤥 Så han har kanskje lært hvordan han kan styre utviklingen videre nå 🐕🤪😎

Vi har gått en lang kveldstur i kveld å, men ingenting som hemmer da nei 🤩

Skal kanskje ikke nevne det, men været er jo fortsatt helt fantastisk, når du våkner til sol fra skyfri himmel ☀️ Temp. har også i dag vært over 20 °C og det er et yrende folkeliv her 🤪

Geithaugen