Norway
Karasjok

Here you’ll find travel reports about Karasjok. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Nog niet in Finland.

March 2 in Norway ⋅ 🌙 -19 °C

Helaas zo'n 10km voor de Finse grens blijven steken. De motor valt steeds uit door bevroren diesel. De temperatuur is vrij snel gezakt naar -30, daar was de diesel niet tegen bestand. De auto staat deze nacht te ontdooien in de garage van een zeer behulpzame Noorse garagehouder. Morgen proberen we weer verder te gaan.Read more

Tauschgeschäft geglückt

June 21 in Norway ⋅ 🌧 10 °C

Wir haben unseren Kühlschrankmagneten gegen ein Rentiergeweih getauscht bekommen von einer ganz netten jungen Frau Namens Lilly in Karasjok.

Erfolgreicher Tausch

March 2 in Norway ⋅ 🌙 -18 °C

Wir haben ein Wolfsarmband von einer Huskey-Farm in Schweden gegen eine Handgeblasene Glaskugel mit dem Symbol der Schutzgöttin aller Frauen getauscht 😊

Erste (eigene) Reparatur

June 22 in Norway ⋅ 🌧 6 °C

Birne getauscht, weiter geht’s 💪🏻

Gedanken 9.7.2019

July 9 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Heute morgen in der Werkstatt, ne kleine Garage, repariert alles vom Skido, Rasenmäher Auto...stellte mir Werkzeug zur Verfügung und Stand mir bei. Die 2 sichtbaren zylinderkopfschrauben nachgezogen, Oel nachgefüllt macht zusammen 15 EUR. Meint die kopfdichtung sei kaputt. Immer nach dem Oel schauen. Gerhard, mein Schrauber, schreibt das gleiche und nicht mit hohen drehzahlen fahren.
    Landschaft und Strecke waren heut genial, sehr abwechslungsreich, auch mal Kurven.
    Unterwegs 2 57. Franzosen aus Metz getroffen., würden am Tag zwischen 400 und 700 km, nur auf kleinen Straßen fahren....Wer es glaubt, ich mal nicht, oder sie sind nur unterwegs.
    Übernachte heute in Karasjok, kleines Städtchen, nicht viel los. War gut Essen und liege nun i n der Kiste (Bett)
    Morgen geht es dann zum Kapp, lt . Google noch 265 km. Das packen wir doch locker.
    Dann eine gut Nacht

• Jun1

Airbnb++

June 1 in Norway ⋅ ☁️ 7 °C

Sommige van onze onderkomens zijn iets minder. Slapen en koken gaat nog wel, maar geen Wifi ........ Nee hoor, niets kwaads over Airbnb. Dit was natuurlijk een hut in het Saami museum.

Het miezerde vandaag. We hebben een was gedaan, inkopen voor het weekend en Karasjok bezocht, m.n. het Sami museum (in de volksmond de Lappen). Leuk, maar had meer info kunnen bieden, m.n. in het Engels. We zijn wel genezen van het idee dat ze alleen met rendieren bezig zijn.
    Verder was er een kerkje dat ongeschonden uit WOII te voorschijn kwam en het Sampi (deelstaat) parlement: een mooi modern ontwerp met traditionele elementen.
    En een typisch Noors huis. We schreven al eerder dat het nogal strak en vierkant ontworpen gebouwen zijn.
    En het woord van de dag.
    Verder geen beelden van de Stad Karasjok met zijn drie tankstations, 2 supermarkten, een messensmid. Een enerverende bedoening. Dus.

Kárášjohka, Karasjohka, Karasjok, QKK, Карасйок